igår- bra dag med skola, ridning och utvecklingssamtal!

Tjohejsan allihopa! :D hann SÅKLART inte skriva färdigt igår, hinner aldrig, men ska försöka få ihop ett par inlägg om gårdagen + dagen nu :)
Men igår var somsagt en mycket bra måndag!
Hade dom vanliga lektionerna, inte så mkt att säga om dom i think.. Men allt var helt okej och det var ändå en bra och rätt rolig dag, förutom svenskan å so'n.. På svenskan såg vi färdigt filmen och den blev bara hemskare och hemskare och slutet SÖG!!! USCH jag som gillade den i början! Nä fyfan va sorglig den blev :'( om ni vill läsa om den kan ni trycka HÄR!
Nåväl, sen var somsagt so'n rätt förjävlig den med, kevin och pan ville tydligen att jag skulle vara med dom istället för dom jag var med förra gången (nämner inga namn), och vafan, förlåt men det var som att välja mellan pest eller kolera så kunde lika väl va med killarna.. fast det var ju då INTE bättre eftersom dom bara flamsade och var skittöntiga, och jag fick göra ALLT medans dom skrev av (eller ja, knappt det) -.- gaaaah. hopplösa fall!
¨Men jaja, förövrigt var dagen bra iaf! ;)
Men jaa, sen då när vi slutat åkte jag till emilia då som vanligt!
Hon kom som vanligt ikapp mej med cykeln, och så gick vi hem till henne, pratade, gjorde lite mat och sen satte vi oss en stund framför OTH med :) 
¨Å efter det var vi tvungna att gå ner till stallet, för jag hade rätt bråttom just då eftersom jag skulle på utv.samtal ett par timmar efter. Så då gick vi ner till stallet, och sen mötte vi frida, annie, maja och jennifer nere vid banan, och dom meddelade att både filippa&wilma var ute och red sina hästar, vilket är rätt ovanligt (är ju lite därför jag hjälper dom på måndagar), haha så det va ju lite snopet ;)
Men sen sa maja att hon ändå inte skulle hinna rida, så då kunde jag ta hennes häst Shelley istället! :)
Så sen tog vi in hästarna, gjorde iordning dom å sen red vi iväg dårå! :)
Å tjaa, i början gick det bra, hästarna var pigga&glada och jag å emilia satt och snackade massa skit haha, men sen när vi kom upp för backen så stannade plötsligt hästarna och vägrade gå framåt och började backa istället (låtsades va rädda för nåt där framme) -.- så då fick vi hoppa av och DRA med dom, för dom skulle ju inte få vinna liksom, och sen efter vi gått med dom kanske 200 m så hoppade vi upp igen och efter det gick det iaf bra, och shelley var jättefin (och pigg!) att rida :) men eftersom det hade tatt lite tid så var klockan redan mycket så då red vi bara en sväng på vägen, och sen vände vi. Sen när vi kom tillbaka till alboga så var mamma redan där så då blev det ju lite stressigt haha.. så då var det bara in med shelley, ta av grejerna, sen rusa upp till emilia, haffa grejerna och sen hann jag inte ens byta om så jag kom till mötet i ridkläder HAHA xd men vi kom iaf typ bara 6 min försent och det gjorde nog inget att jag hade ridkläder på mej hahah x) 
men jaa, sen gick la mötet bra (var dock sjukt långt!!), och jag är väl rätt nöjd med mina omdömen åså :) 
Å sen efter 40 min kunde vi äntligen åka hem!! Så då åkte mamma&jag först till statoil och tankade, och s
en fick jag även en fransk hotdog + varm choklad där hehe :D
Och sen åkte vi hem!
Så det va en bra måndag! :P
snodde denhär bilden ifrån hästnet.com, då fina shelley är till salu (hoppas dom inte blir sura på mej :/)
annonsen på henne hittar ni HÄR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback