Göteborg #1

Hallojsan allihopa! :D 
Tänkte att jag berättar om dagen- som tyvärr har vart rätt dålig då jag haft migrän- lite senare, och att jag börjar skriva om gbg istället så jag blir färdig innan jul! ;) Så nu kör vi! :) (delar in texten i flera delar så det inte blir såhääääär långt ;))
Började då i lördags morgon, då vi steg upp tiiidigt, typ halv sju.
Sen packade vi klart det sista, gjorde iordning oss å åt frukost, och sen vid åtta kom min moster och hämtade upp mej&mamma, och sen hämtade vi även min andra moster Kristina, och sen körde vi in till resecentrum! :)
Sen gick tåget vid nio, och sen satt vi då ca 2 timmar på tåget innan vi kom till göteborg :) Å haha det va en skitrolig resa, ni kan ju tänka er själva att sitta ensam tonåring med 3 babblande tanter i 55-årsåldern som pratar KONSTANT och högt hahahha xd dessutom var tågkonduktören vår granne å det var ju SÅ roligt för mamma å co xd haha så sen efter två rätt galna timmar på tåget så var det väldigt skönt att vara framme i gbg ;P
Å då tog vi med oss våra väskor (jag hade med en GIGANTISK väska, otroooligt onödigt då jag använde typ 1/6 av alla saker -.-) och så gick vi igenom nordstan (där min moster incisterade på att jag skulle gå in i min favoaffär rut m.fl och kolla, å där hittade jag världens snyggaste tröja som jag kollat in aslänge på nätet!!!), och sen gick vi en bit på huvudgatan (snacka om att man blev shoppingsugen!!) och tillslut kom vi fram till hotell vanilj, där mamma och mina mostrar skulle bo :)
Å sen la vi in våra väskor på deras superfina rum, och sen gick vi ner och mötte upp min kusin Linda och min syster :D va sviinkul å se dom igen då det va aslängesen sist jag såg dom, särskilt Lindy! :)
Å sen ville min moster jättegärna gå till Panduro, som låg precis bakom hörnet, så då gjorde vi det! 
Å har aldrig vart där inne innan, men shiit va mycket fint och roligt det fanns där!! :D haha massa pysselsaker och bakgrejer å sånt där! Är dock ingen pysseltjej så jag köpte bara nitar, som jag ska sätta fast på mina shorts jag gjorde i slöjden, och så även fint strössel till cupcakes medmera! :) men va riktigt kul å gå runt därinne!
Sen då när vi vart där en bra stund, så gick vi kanske 1-2 km genom stan, till en stadsdel som heter Haga, som är lite som gamla stan typ. Å där fanns jättesöta små butiker som vi kikade lite i, och sen gick vi till typ jordens mysigaste kafé där dom sålde VÄRLDENS största bullar å kakor! :D Ska leta upp bild!
Så där gick vi in, och så fick vi leta bord en stund eftersom det va så JÄ*LA mkt folk, och sen när vi fick ett stort bord tillslut så gick vi å beställde mat :) Å sen åt vi, jag tog kycklingspett med nudlar och tsatziki, vilket brukar va min favoriträtt typ, men tyvärr var denna lite stark och lite konstig så åt inte så mycket. Fast tsatzikin va underbar!! 
Men sen då var vi ju tvungna att ta efterrätt, eftersom dom hade det största utbudet i hela stan typ, och då tog jag och tinna en brownie och delade på + varm choklad :D å JÄKLAR va gott det var!!! Dog lite typ.. ;)
Å sen satt vi där i typ 2 timmar hahaha, och sen gick vi vidare lite där på stan, å gick igenom nån marknad (där jag köpte världens bästa aloevera-lypsyl som man inte blir beroende av, YEEYYY), och så kollade vi i massa små fina kläd- och inredningsbutiker osv :)
Forts. i nästa inlägg! ;)
bild från tåget! :)
googlebild från husaren, eftersom jag inte själv tog några bilder för min mobil är världens sämsta -.-
dom gör somsagt väldens största bullar där med, på riktigt världens största alltså haha, och kakorna var i samma size ;) dessutom ser ni ju hur UNDERBAR chokladen ser ut!! 
 
utanför samlades plötsligt en folkmassa, så då va vi ju tvungna att gå ut och kolla vad det va för nåt, och då var det en brandbil som skickade upp en brandman i en såndär lift, men har ingen aning om vad han gjorde..?
haga på julen, riktigt mysigt var det nu med men är nog ännu mysigare under julen! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback