Bra första dag efter lovet med mysig kväll hos emilia med ridning och lite barnvaktning! :)

Tjohej allihopa! ;)
Idag har vart en faktiskt rätt bra första skoldag efter lovet! 
Eller asså, skolan var rätt rutten ibland pga jävligt ruttna personer, men annars var det ju såklart kul å se alla BRA och SNÄLLA personer igen haha :)
Nämen den gick ganska smidigt å rätt snabbt faktiskt, eftersom lektionerna var rätt slappa allihopa.
Började ju med engelska, då vi hade monday talk å jag fick en lapp där det stod; one thing you really appreciate: Å då skrev jag lite gulligt om min syster hihi :)
Å sen efter det hade vi kemi, där vi fick reda på vad vi hade på det oförberedda fysikprovet för ett par veckor sen. och jag fick typ VÄRLDENS chock när han sa att jag låg mellan A och B, å att han typ inte bestämt sej än.. ASSÅ VAD HÄNDE DÄR?! Hahahah fysik är mitt absolut sämsta ämne som jag hade D i förra året hahhah xd så DET kom som en liten överraskning hahaha xd 
Nåväl, då blev jag glad iaf! ;D
Sen efter det hade vi svenska, då jag typ bara skrev färdigt min artikel på datan, och sen satt resten av lektionen på facebook hehe, och sen hade vi so, där jag typ bara hann va med sammanlagt tjugo min eller nåt, för resten av lektionen va jag hos SYV'en och pratade gymnasieval, framtidsplaner å såna saker! :P 
Å det snackade vi om i typ 20 min, och hon tyckte att mitt val Samhäll på peset verkade jättebra för mej så det var ju bra! ;)
Men jaa, sen när det var slut så gick jag tillbaka till so'n, där dom typ nästan höll på å avsluta så det var ju gött hehe ;P
Å sen hade vi lunch, och sen matte och sist rätt flummig handledartid haha x)
Å sen slutade vi finally, och då åkte jag till emilia dårå (trots att jag hade sjukt ont i huvudet efter dagen..), och så fick jag gå de 2 km (eller vad det är) med min aaastunga väska, och sen var jag lite slut när jag kom till emilia.. ;)
Men först snackade vi lite som vanligt, och sen bytte vi om och gick ner till stallet rätt direkt eftersom det blir mörkt så jädra tidigt numera.. Så då hämtade vi in hästarna, jag kunde ta Joysan idag, och så gjorde vi iordning dom å sen red vi prästekvarn! :) å det var lika mysigt som vanligt, vi pratade massa och tränade lite övergångar på grusvägen och galopperade en del i slutet, och det gick lika bra som förra gången! Enda problemet är väl att Joysan jämt ska hålla på och dra upp huvudet så fort man håller in henne lite, så ibland är hon nära att nocka en vilket är lite dumt.. Men det är mest i skogen å så som hon håller på så! 
Men det var somsagt mysigt ändå! :)
Å sen hade det redan börjat mörkna när vi kom tillbaka + att emilia skulle va barnvakt åt filippa å wilma, så vi struntade i att rida på banan idag.
Sen efter vi ställt in hästarna i boxarna så gick vi bort till filippa och wilma en stund, och typ bara hängde lite med filippa och förhörde henne på engelskaläxan, å kollade på massa fina bilder och filmer på dom och hästarna :)
Sen gick jag&emilia upp till huset och bytte om lite å pratade åså, och sen gick vi ner till filippa&wilma igen, och sen var jag där med dom å emilia då, ända tills mamma kom vid typ halv åtta :) å vi hade det jättemysigt, lagade tacos, busade med barnen och så! 
Å sen åt vi, och efter det kom mamma och hämtade mej å så åkte vi hem! Å sen dess har vi bara ätit lite kvällsmat och sett på Sommarpratarna (som jag älskar som ni kanske vet haha) :)
Så har vart en mysig måndag trots allt! 
(ps sorry för lååååångt inlägg...)
hehe japp visad bild I KNOW!!! haha men joyce är så söt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback