konfa, chokladbollar och hästens dag! #2

Idag har oxå vart en rätt bra dag! :) har ju då vart i stallet typ mer än halva dagen, från tio till fyra, så nu är jag rätt slut kan jag säga! ;)
men det har faktiskt vart rätt kul!
började då med att vakna tidigt för att packa sakerna till kadriljen och göra mej iordning och sådär, och sen vid tio åkte jag då till stallet. Sen var det samling och sen gjorde jag och ella iorning kasper eftersom han skulle gå på ponnyridningen. Och sen vid elva så började ella och en annan leda, och det hela började rätt dramatiskt med att Ior blev aaaset uppstressad av allting, och kunde inte stå still, så sen när dom började gå runt med honom lite så började han stegra, så han träffade en tjej i ansiktet och en annan i ryggen.. :s så sen när dom frågade mej om jag kunde ta honom sa jag bara typ "aldrig i livet..!" för då skulle la jag oxå blivit kickad av honom :s
jaja, anyway så ledde dom andra då första halvtimman, och sen ledde jag andra, och det gick la bra :P
men sen vid tolv tog vi in kasper igen, och sen gick jag, paulina, ella och ida och åt hamburgare, och sen typ gick vi mest omkring i nån timma.
Och sen vid kvart över ett så samlades vår ridgrupp, och sen bytte alla om och gjorde iordning sina hästar.
Å sen red vi då fram, och sen efter alva bytte häst (hennes egna blev helt livrädd för allting och typ började skena) så var det då vår tur!
Och jaa.. asså det gick rättså bra liksom, och programmet satt rätt bra och så, men SÅKLART var tabris TVUNGEN att typ stanna mitt i programmet för att klia sej på benet, hahah och sen så tappade jag stigbygeln med och fick lite panik, haha xd
men annars så tror jag nog det såg hyfsat bra ut iaf! ;)
å sen när vi va färdiga tog vi in hästarna och sen fick vi gå typ aaslångt för å hämta in dom andra hästarna som stod längst bort i sommarhagen.. -.- nämen jaa, och sen va vi klara!
så det blev ändå en rätt lyckad hästens dag, och jag överlevde kadriljen, yeyy ;D
men nu måste jag sluta babbla, sorrry om jag tråkade ut er..!
nu blir det soffhäng och sen sovaaaa... upp till skolan imån ju, surt som f*n ;/ jaja, så är det, bara en månad kvar nu!
ha det bäst, puss :*
asså gud, har sån enorm bildbrist nu så det inte är sant ;S sorry för tråkiga bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback