kort skoldag och riktigt grym ridlektion!

Hejsan allihopa! :D gud vilken go torsdag detta vart asså! :D
gick i skolan i ca 4 timmar och hade endast engelska, teknik och svenska, eftersom vi övertalade min snälla pappa  att låta oss få kompledigt sen eftersom vi gick till tre förra torsdagen, så alltså fick vi åka hem redan vid kvart över tolv :D å då åkte jag såklart inte till stallet, eftersom jag då skulle fått vänta i 4 timmar innan vi började..! Så då tog jag och elsa bussen till ölmstad, och sen kom hennes mormor och hämtade oss och skjutsade hem oss! :)
så då kom man hem sjukt tidigt, vid ett typ, så då hade jag ju ett par timmar på mej innan jag skulle iväg till ridskolan dårå :) så då var jag först inne en stund, och sen gick jag ut på en prommis med thelma :)
å sen efter hon fått mat gick jag in och gjorde pasta och bacon-"sallad" till mej, mums :)
å sen vid typ kvart över tre var det bara å börja cykla, eftersom jag inte hade nån skjuts dårå. 
Men det var inte så farligt, kom dit på typ 20 min ;) å sen bytte jag om, och sen gick jag och kollade vem jag skulle ha, och blev ytterst förvånad när det stod att jag skulle ha Delicato, som jag haft typ 1 eller 2 ggr innan, för typ 4 år sen?! Haha vet ej varför jag aldrig får honom, för han är supersnäll och mysig, men tja, hon har bara inte gett honom till mej hah :P så då blev jag lite förvånad, men ändå rätt glad för han är bra liksom! Dock skulle vi rida barbacka idag, och jag visste att han var vädligt skumpig i traven, men jaja, det fick la gå! ;)
men jag kan säga att det gick HUR bra som helst verkligen :D och visst, han var lite  skumpig, men inte jättemycket mer än nån annan liksom, så det brydde jag mej inte om! Men vi tränade på bakdelsvändningar, och det gick superbra! :D eller i början gjorde jag fel, och gjorde framdelsvändningar istället, för jag är mest van vid det haha, men sen gick det toppen!
å sen galopperade vi rätt mycket med, och han var perfekt, även om man fick jobba lite ;)
Men hela lektionen gick super och jag fick beröm av Essi så jag är jättenöjd och väldigt överraskad av hur bra han var! :D så det är SJUKT synd att detta var sista ridlektionen för mej innan sommarlovet, (är borta hela nästa torsdag), för jag hade jättegärna velat ha honom då igen :( menmen, ska rida igen io söndagsgruppen nästa söndag, så kan ju hoppas jag får honom då! :)
Men hursomhelst är jag somsagt riktigt nöjd över dagens ridpass! :)
Sen hade vi en asgo hästkunskap med! Vi körde Fjordbalder och flummade hela tiden haha x) sen blev det ett sorgligt farväl till dom andra eftersom jag inte kommer se dom på hela sommaren :'/ haha, nä det brukar gå aset snabbt så det blir nog inte så farligt ;)
Men sen efter det kom mamma och hämtade mej, och sen åt vi pizza ;D och sen va jag ute lite med thelma, och sen har jag sett på halv åtta hos mej och suttit här!
Och imån äre FREDAG :D inte så go skoldag dock.. men sista fredagen nu då :D
aja, ska sluta tjöta nu!
men vi hörs imån, puss :*
en fin liten bild på delicato! :)
hittade även en mörk film på honom när han hoppar haha ;)

Kommentarer
Frida ;D säger:

Sv:

Haha, Jaa! ;D <33

2012-06-07 | 21:56:23
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback