något skum dag med krematorium, klättring och shopping med brorsan!

Sen så var torsdagen en grymt skum dag haha.. eller okej, början på den! Eller först så var vi typ ett par timmar i kyrkan och typ städade lite, och fikade typ haha, men sen så åkte vi till brånaryds kapell, som vi trodde skulle vara ett mysigt litet kapell som vi skulle hälsa på typ. Men nejnej, istället var det ett KREMATORIUM vi skulle till..! Ni vet, ett ställe där dom bränner döda människor som inte vill begravas i jord typ? SÅ JÄ*LA SKUMT! å det var seriöst som en skräckfilm där.. för det första var kapellet som nåt himla sekt-liknande grej, såg inte alls ut som en kyrka utan var bara konstig. Och sen började vår lilla "rundvandring" där inne då. Och då gick vi ner i en asäcklig typ källare som luktade askonstigt, med massa dörrar på sidorna. Och det var mörkt och asläskigt. Och sen gick vi och typ kollade på en kista, hur den såg ut och så, och sen pratade vi om kylrummet (hon frågade om vi ville gå in, men då fick stefan nog, thank god!) och om massa andra saker. 
Och sen då visade hon denna vidriga UGN där man stoppar in döda människor och bränner dom, asså FATTA va bisarrt?! Så jääääkla vidrigt!! Å sen stod vi där och pratade om massa saker bredvid denna ugn, och sen stod det en hink bredvid med massa järngrejer som varit i massa människor, och sen tog "guiden" UPP ett typ LÅRBEN och visade oss?!?!?!?!! asså seriöst?! jag dog lite där asså. men sen efter vad som kändes som en evighet fick vi ÄNTLIGEN åka därifrån!! Och då, lite smått chockade efter vistelsen, åkte vi bort till mcdonalds (hade lagom mkt aptit då..) och åt där, och sen åkte vi bort till kfum där vi skulle klättra! 
Fast först blev vi typ lite guidade där med och så pratade han om kfum och sådära. Och sen skulle vi klättra då, och DAMN va svårt det var där asså! Sjukt mycket svårare än på racketcentrum! Och så fick man ont i händerna med, så det var lite halvlyckat ;) menmen, sen när vi var klara där så fick jag skjuts till huskvarna, där jag hoppade av och gick till lindex en sväng, innan mamma kom. Där provade jag massa kläder och hittade en hel del snyggt, fast det blev bara ett par leggings och en randig tröja (och lösnaglar till elsa med) som jag köpte. Men sen kom mamma då, och sen åkte vi till en syaffär elr nåt, och köpte sidenband till min klänning, och sen skjtsade mamma upp mej till a6 där min bror mötte mej på a6 outlet för han ville ha smakråd! ;) så sen gick vi där och han prövade massa och jag sa vad jag tyckte, och sen provade jag massa och blabla.. ;) och när han valt ut några saker så gick vi sen in på a6, och där gick jag ensam på bikbok och h&m lite! å på h&m hittade jag rätt mycket med, och två linnen älskade jag så dom var jag bara tvungen att köpa! ;) bilder kommer!
men sen så gick vi till peak performance, och så provade johan massa skjortor (och flörtade med expediten haha!!) och jag provade SVINDYRA jackor och tröjor, haha ;D 
och sen när han köpt en skjorta, så åkte vi hem där mamma väntade med pizza, yummie :D och sen kommer jag ärligt inte riktigt ihåg vad vi gjorde på kvällen, men vi var iaf en sväng hos mina kusiner en sväng och kollade på fotboll och så! :)
 
aja, här ser ni iaf en bild där ni ser lite av ena linnet jag köpte! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback