Första dagen i Norge!

Ojojoj, har nu suttit snart två timmar och bara läst bloggar osv, fast jag tänkte börja att skriva om norge redan kl 6.. menmen, bättre sent än aldrig! Tänkte att jag kör 1-2 dagar per inlägg, så det inte blir för mycket i ett inlägg! Så nu kör vi! :)

Första dagen:
Det hela började då dagen efter konfan, den 1a juli :) vi åkte halv två här hemifrån, och sedan tog det oss FEM timmar att komma bara till karlstad, bara för min familj är den segaste på jorden -.- menmen, där stannade vi och åt baguetter och sallad på en mack, och sen drog vi vidare till Oslo. Och efter ett evigt letande av en campingplats när vi väl var framme, så slog vi oss ner på en stor äng (fanns ingen camping i närheten), PRECIS bredvid norges största flygplats, asså typ 500 meter ifrån eller nåt!
Men det var faktiskt en jättemysig plats, så där satte vi upp tältet, och sen gjorde vi korv med bröd, och sen vid tolvtiden la vi oss. Och trots att det flög gigantiska flyg över oss på natten, som lät som f-n, så kunde vi faktiskt sova! (med öronproppar dock)
Å sen på morgonen efter vi packat ihop alla grejer å så, så drog vi iväg, pappa, tinna och jag (mamma åkte flyg därifrån). Och sen drog vi iväg då!
Och TYVÄRR valde gps:en en typ dubbelt så lång väg än en annan väg vi tänkte ta, så det tog oss ca 10 timmar att komma fram, haha.. Fast då stannade vi typ 1000 ggr och det var vägbyggen och så var vi ju tvungna att åka uppe i bergen, så det tog väl 2-3 timmar extra eller nåt. Men vägen var iaf väldigt fin och jag sov typ 2/3 av resan, så det gick bra ändå ;)
Men slutligen, vid 7tiden, kom vi äntligen fram till mamma, som väntat i Sognedal hela dagen, å då hämtade vi upp henne, handlade lite mat, och sen åkte vi till den lilla "stugbyn" där vi skulle bo! Och vår stuga var jättemysig!! Inte lyxig alls, men jättemysig med ett litet kök, bord, 4 sängar, toa och en liten veranda som vette ut mot Hafslovattnet (en fjord) :D
Sen när vi sett oss omkring lite, så gjorde vi mat, pasta med tomatsås, yummie :D Å sen efter vi ätit blev Tinna väldigt trött (på oss haha) så då körde vi henne till Solvorn, byn/samhället där hon jobbar och bor i! :) Å sen fick vi se hotellet lite snabbt, och sen fick vi se hennes ut från utsidan (skitfint!) och hälsa på katten Mister! :)
Å sen drog vi hem till vår lilla stuga, och då packade vi upp våra kläder och bäddade osv, och sen började jag läsa min bok och sen somnade jag! :)

stopp på vägen, i värnamo!
ett annat stopp på vägen, lillehammer! :)
såhär nära, fast ännu närmre flög flygplanen när vi campade! ;)

haha, och titt som tätt kom det får utspringandes på vägen! ;)

en fin dal! :) (pappas bilder får bli mindre för de tar enooorm tid att ladda upp..!)

oj shit va liten den blev.. aja, här va iaf Hafslo, byn där vi bodde! :)

utsikt från stugan! :)

okej, bara för blogg.se dampar loss nu så kan jag inte ladda upp fler bilder i detta inlägget, så dom kommer senare, eller nåt.