Dag 6 i Norge

Hej allihopa! :D idag har vart en riktigt grym dag! lovar att göra en liten sammanfattning om vad jag gjort här hemma hela veckan sen när jag är klar med norge, som jag hoppas på att jag blir färdig med idag! *håller tummarna* ;) så nu kör vi direkt så jag blir färdig nån gång :p
Så.. sen var det då dags för sista dagen i Solvorn, för sen på söndagen var vi ju tvungna att åka mot Oslo igen.. så den sista dagen skulle vi göra nåt lite speciellt, så då steg vi upp vid åttatiden, och sen runt tio kom pappa och tinna och hämtade upp mamma och mej, och sen åkte vi mot en stad några mil därifrån. Där köpte vi sen biljetter till en färja som åker på fjordarna, och sen gick vi typ och kollade på ett museum medans vi väntade på färjan. Sen efter en stund gick vi på den lilla färjan! :) Å sen gick vi direkt till restaurangen/cafét och tog ett bord. Å sen hade vi fem supermysiga timmar ombord, då vi bl.a spelade kort, gick ut på däck , spanade in en assnygg kille som såg ut som Justin Bieber (haha), åt amerikanska pannkakor och nudlar (god kombination hahah), läste, tog smygfoton och skrattade MASSOR! :D Och så såg vi ju självklart på den sjukt fina utsikten, på alla berg och fjordar som vi åkte på :) (vi åkte alltså på fjordarna, inte bergen xd) Haha, så dom 5 timmarna gick SJUKT fort!! Så sen kom vi tillbaka vid femtiden dårå, och då körde vi till Sogndal och handlade lite innan vi åkte hem till stugan. Å när vi kom hem satte jag igång med maten, Pasta Carbonara, som blev asgod även om det blev en krämig soppa istället för tjock sås haha ;) Å sen vid sjutiden så kom tinnas kompis och hämtade upp henne för de skulle på fest, så sen hade jag, mamma och pappa en myskväll i stugan! :)
Först så packade jag väl i nån timma, och sen gick vi ner till bryggan vid fjorden lite, och lyssnade lite på Rockabillyfestivalen som var på andra sidan sjö :P å så sa jag hejdå till dom URsöta killingarna som vi hade bredvid oss typ och så gick vi med pengar till Katla (skumt namn haha) som var ägare till stugorna :)
Å sen tror jag att jag bara låg och läste i min bok resten av kvällen, tills jag somnade :)
fick bli såhär smått ändå, annars kapas ju halva collaget.. :/
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback