Dag 3 i Norge

Hallå alla! Har haft en riktigt bra dag som jag tänkte berätta mer om senare, för nu tänkte jag fortsätta berätta om norge, så nu kör vi! :)
Den tredje dagen i Norge var en jättebra dag, särskilt på kvällen! :)
Men det började med att vi vaknade, åt, frukost osv, och sen vid elvatiden åkte vi iväg mot dit vi skulle, Fjaerlands Glaciärmuseum, yippi.. -.- nä, det låter ju inte direkt kul, och jag var inte direkt övertaggad på det, men det var faktiskt helt okej! Började med att vi såg en rätt cool film som var filmad från en helikopter som åkte över glaciärer och så. Å sen när den var slut så gick vi på en slags.. tja, "äventyrsutställning" eller vad man ska kalla det haha ;) Den handlade om jorden från första början  till framtiden typ, och så gick man in i olika rum där det liksom skulle kännas som om man "var där", t.ex när det handlade om istiden så var det kallt och "isigt" osv :p
så det va rätt coolt! Å efter det så gick vi och fikade i deras kafe, jag fick våffla och snickersglass :D
Å sen efter det gick vi och kollade lite på själva utställningen, och testade lite experiment oså. Fast sen fick jag och mamma nog, och släpade ut pappa haha, och sen åkte vi då till en känd glaciär (typ största i europa?) som låg i närheten. Och det var häftigt att se faktiskt!
Sen fikade vi där med, bland alla tyska och japanska turister hah, och sen åkte vi didare till en by som kallas "bokbyn" för typ alla säljer böcker där. Men det var aptrist, så då åkte vi hem till stugan igen!
Å där bytte vi om osv, och sen vid femtiden åkjte vi till Tinnas hus, och var där en liten stund, innan vi begav oss tillutgångspunkten för vår lilla vandring som vi skulle ha!
Å sen när vi kom dit var det bara att börja traska! Å sen gick vi en BRA bit uppför berget (ganska brant) och ibland var det ganska jobbigt, särskilt på slutet!
Men när man kom upp till den lilla platsen som var en äng som hette Setålen, så var det värt det, för vilken jäkla utsikt det var!!! Så SJUKT fint, man såg hela Lustrafjorden, Solvorn, Urnes, Hafslo och massa annat!! Å efter vi hälsat på alla fåren och lammen (som hade namn, haha!) så kokade vi korv och satt och åt och kolladeimma på utsikten! :)
Å sen efter vi vart där i nån timma eller så, så knatade vi ner igen! Å sen åkte vi ner till hamnen, och där tog jag och pappa ett kvällsdopp i den ISKALLA fjorden, och när vi gått upp så fick vi syn på nåt stort i vattnet som hoppade och hade en fena!! Å jag ba; EN DELFIN!!!!! :D :D hahahah, fast tyvärr så finns det ju inga delfiner i norge, så pappa kom fram till att det var en tumlare (en jättetjock sak som ser ut som en delfin.. ;) nåja, det KUNDE vart en delfin, hahah! xd
Jaja, sen efter det åkte vi iaf hem till stugan och drack te och jag kollade på film. :)
 
haha pappa på glaciärmuseet.. SÅKLART var han tvungen å cykla.. -.- haha
 
Vid glaciären! Eller nedanför snarare ;)
 
 
 
gaaah får damp på blogg.se :@ har suttit HELA kvällen med det här inlägget, men bilderna laddas ju fan inte upp -.-  aja, resten kommer en annan dag, god natt!
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

SV:
Jaaaaa!!!!! ;D ;D ååå längtar!!! ;D <33
Haha, nja inte jättesnygg kanske men tack!! ;D <33

2012-07-17 | 00:04:14
Bloggadress: http://Friidaamattsson.Blogg.Se
Frida ;D säger:

Förra kommentaren va från mig! Som du säkert fattade! ;P <33

2012-07-17 | 00:06:07
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se
natta säger:

HAHA söt pappa :D

Jag har för länge sen gjort ett sånt inlägg men funkar inte att trycka på min smink-kategori?! hmm... men jag kan göra ett sånt inlägg i veckan kanske =) har jag inte hunnit göra det , så får du påminna mig så skriver jag allt här ;) kramis!

2012-07-17 | 09:56:58
Bloggadress: http://naatta.blogg.se
Frida ;D säger:

Sv:
Taack!! ;D
Hehe, jadå det kan jag men jag är inte så duktig.. ;) <33

2012-07-17 | 22:38:54
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback