trysiiiiiil! #1

Jahopp var ska man börja..? kan ju börja med att säga att det var en skitvecka och är så sjukt glad att den är över, för allt jag fick höra var att jag åkte dåligt, hade ful stil när jag åkte skidor osv.. :@

HHAHAHAHA skämta bara med er! (fan va lam jag är.. xdd)
okej, det med att jag åker som en 5åring och typ plogar när jag svänger fick jag höra mååånga gånger, men förutom det så var det en GRYM "vecka" (5 dar) som jag aldrig kommer glömma :D
men asså vet inte riktigt hur jag ska berätta om den, men ska FÖRSÖKA göra så det inte tar ÅR att läsa, okej? ;) och dessutom delar jag upp det i 2 delar, så det inte blir så mycket!
då börjar vi! :D
okej, vi åkte då tiiidigt på söndagsnatten, klockan 4.. då va man liite seg men samtidigt sjukt taggad ju!
så resan dit gick riktigt snabbt och var asgo, satt och flummade och skrattade hela resan typ x)
och sen då efter ca 8 tim var vi äntligen framme vid underbara trysil :D
och jaa, sen hann vi inte pusta ut så mycket direkt, utan det var bara att börja bära upp all packning och mat upp till stugan, och sen gå ner och hyra skidor osv, och sen var det ganska direkt ut i backen! :D
och kan ju ärligt säga att i början kändes det liiite ovant, eftersom jag inte åkt slalom på två år, och dessutom bara åkt typ 3 ggr innan.. :/ sen blev det inte bättre av att vi typ började åka röda backar, som jag aldrig åkt tidigare..! haha så då vart jag lite skraj om man säger så.. ;) menmen, det gick ju bra och jag tog det väldigt lugnt i början :)
och jaa.. sen åkte vi då i dom grymma backarna som va precis bredvid/ovanför stugan, och sen gick vi in efter några timmar, drack varm choklad (som vi gjorde typ 2 ggr/dag resten av veckan haha), packade upp och så, och sen va det middag :p och sen efter middagen åkte vi ut i backen igen, eftersom det va kvällskidåking! och det va sååå kul, älskar det :D
och så åkte vi la typ tills det stängde, och sen gick vi in igen för vid halv 9 (elr nåt) var det kvällssamling, som vi hade varje kväll!
och sen fortsatte veckan så ungefär; man steg upp vid 7, åt frukost, sen var det morgonsamling då man bl.a delade ut Dagens bella, haha ;) som tur var blev jag aldrig nominerad!
och sen efter det så var det ut i backen kl 9 då det va nypistat och gött, och sen åkte man till lunchen, sen åkte man ut igen några timmar, och sen vid typ 4 gick vi in, fikade och chillade på rummet tills middagen, och sen hängde vi med killarna på kvällarna och sådär :)
sen på måndagen (tror jag det var) åkte vi med killarna i backen, och det va riktigt kul faktiskt, (även om albin körde på mej så jag tappade ena skidan i backen och fick gå uppför halva backen -.-), för typ william och emil va nästan på samma nivå som mej och körde inte aassnabbt, och albin trillade hela tiden hahaha xd till och med i en grön backe lyckades han trilla hahha xd
men ah så det va skoj!
men sen kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde mer på måndagen och tisdagen, men kul hade vi och åkte massa goa backar! :)
sen kommer jag ihåg (haha låter så fail för det va bara en vecka sen xd) att vi såg på film på måndagskvällen, en asbra film som heter Nyckeln till frihet, som vi sen diskuterade i grupper sen på tisdagskvällen :)
värmelift IS THE SHIT! :D
så sjukt goa backar!<3
haha bra bild på kvällsskidåkningen! xd
och sen kom onsdagen, som var en av dom grymmaste dagarna på hela resan! det va då min bror kom och åkte med mej hela dagen, och vi hade det asroligt :D haha, även om han drog med mig i en svart backe där jag kom i aaalldeles för hög fart och typ kraschade och gjorde några kullerbyttor + tappade både skidorna... xD haha det va inte så kul :( ;)
men sen iaf hade vi en awesome dag i backen och tog oss bl.a upp till toppen där vi sen stannade och åt SVINDYR lunch; 2 hamburgetallrikar för 400 spänn!! :O men dom va sjuuukt stora och sjuuukt goda iallafall :D
och sen fortsatte vi åka ända tills typ 3 då vi båda var rätt slut.. ;)
men sen åkte johan tillbaka till stugan i sälen, och jag till våran. och efter lite utredning av en liten fight dom andra hade haft i stugan hah, så började vi göra oss iordning inför kvällen, då vi skulle ha tema-fest! :D och temat var "kom som du aldrig är", och elsa och jag skulle vara killar haha :) så då bytte vi lite smink och linnen oså mot kepsar och killparfym, för killarna skulle ju såklart vara tjejer, och sen vid 8 började festen!
och den va riktigt rolig haha, vilket jag inte trodde den skulle va! för det var ändå rätt hyfsad musik och det va rätt kul att se på alla typ 23-åringar som stod i sina små "dräkter" bestående av endast kalsonger och plastpåsar (haha) och dansade loss totalt x'd hahah och sen i slutet dansade alla loss haha, det va sjukt kul! :D
och sen resten av kvällen hade vi det lika kul (vad jag kommer ihåg) ;D
tog tyvärr typ inga bilder den dagen, bara när vi stod i den här uuurtuffa "liften" hahah :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback