igår- grymt slapp dag i skolan och ridning på bästa castillo!

Hallåå allihopa!! :) Hoppas ni har/har haft en trevlig fredagskväll!
Tänkte berätta lite om de två senaste dagarna, innan jag går å lägger mej (om jag ens hinner, jäää*lar va tiden gick idag!! :o)
Men ska försöka vara rätt kort idag. Eller vad man ska säga xd
Men igår var en riktigt bra dag! :D
Hade i princip bara en enda riktig lektion, som var spanska, som var första lektionen dårå. 
Haha, och den var gaaanska slapp, fick bara reda på betygen (får behålla mitt A, yeyy!) och sen började vi se en film om två killar som åker motorcykel i latinamerika, haha x)
Så det gick ju rätt snabbt, och efter den lektionen var det luciafika i klassrummet, så då satt vi och åt lussebulle och pepparkaka samtidigt som vi kollade på julkalendern haha, mys! 
Å efter det gick vi då upp till kyrkan där sen luciat var då. Och ja, det var fint åså, men ärligt talat typ det tråkigaste luciatåget nånsin typ, men sen i slutet så blev det 1000 ggr bättre då fyra stjärngossar kom insjungandes x'd och det roliga var att dom är typ såhär bråkiga snusare som inte kunde sätta en ton x'd men fyF*N va kul det var, satt och asgarvade hela tiden typ hahahhah xd så det lyfte upp det kan man säga! x)
Aja, sen när det var färdigft så gick vi ner till skolan igen, och sen hade vi rast, och sen skulle vi haft matte, men eftersom pappa var borta så hade vi Björn, och när han har lektioner blir det bara totalt kaos, så blev INTE sådär jättemysket matte gjort kan jag säga x'd aja, blev iaf utsedd till Årets Först till 1000-mästare, OUUUHH! :D :D :D hahah x)
Aja, å sen hade vi lunch, och sen skulle vi ju haft idrott, och det försökte även Adnan lura i oss att vi skulle ha, men det kunde vi ju inte eftersom det var lussecup där den dagen, så vi fick inställt :D
Men eftersom jag skulle till stallet och elsa ändå inte skulle kunnat åka hem just då, så gick vi först bort till Ica och köpte godis, och sen gick vi till hallen och kollade på cupen och umgicks med lite folk i typ en timma.
Å sen vid kvart över två tog vi skolbussen hem, och jag till stallet dårå.
Å så gjorde jag det vanliga där, och sen kom Emma och Alva och höll mej lite sällskap (fast fick snedamp på alva eftersom hon tog mitt kontokort och vägrade ge tillbaka det, haha ;@), och sen bytte vi om och gick ut till stallet och kollade vilka vi skulle ha. 
Och jag skulle ha CASTILLO, för typ första gången på jag vet inte HUR länge, typ 2 år eller nåt? :o Men han va en av mina favvisar innan så blev skitglad :D fast hade kanske inte direkt skyhöga förväntningar på lektionen, eftersom han är en typisk ridskolehäst, inte seg men inte direkt snabb, rätt stel osv. Men faktiskt så gick det 100 ggr bättre än vad jag trott, och jag var faktiskt riktigt nöjd efteråt!
För jag tycker ändå att han var väldigt duktig, trots att han är lite seg och stel emellanåt. Men iaf i ena varvet ställde&böjde han riktigt bra i hörnen och på volterna, och i det ena varvet gick det ändå att göra helt okej "öppnor". Sen i andra varvet kände jag att både han och jag var svag, alltså på höger sida, så där gick det inte lika bra. Men galoppen däremot gick asbra och fick riktig fart på honom! Så det va askul :D 
Men det vi övade på var mest asså typ öppnor, både på rakt spår och på volterna, och juste, vi red barbacka med, glömde jag säga! Men var inga som helst problem med att rida barbacka på Castillo, han var hur skön som helst i både trav och galopp så det va bara kul! Så blev en riktigt bra lektion!
Sen så hade vi hästkunskap då vi såg en film om ridning och sen åkte jag hem så småningom!
Men en riktigt lyckad dag vart det! :) (och såklart skitlång text ändå.. -.-)
haha en bild från insläppet som jag tog, passande nog står castillo där längst fram! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback