gårdagen- riktigt bra och slapp dag med piano och julkonsert!

VARNING FÖR LÅNG TEXT! haha.
Åså var igår en riktigt bra dag den med :D haha antar att man är lite glad nu sista veckan innan jul..? ;)
Nämen ah, dom första lektionerna var ganska så chilliga om man säger så haha, det enda vi gjorde va å se på film, både på spanskan å på so'n ;)
Å sen efter so'n hade vi hemkunskap som var riktigt rolig och bra TROTS att vi var tvungna att städa typ halva salen, och trots att jag fick va med dom personerna som jag ogillar mest i hela gruppen typ, haha nämner inga namn.. x)
Nämen först gjorde vi kola, och det gick faktiskt svinbra och personerna jag var med var faktiskt riktigt snälla och vi hade faktiskt rätt bra sammarbete! 
Sen blev ju kolan helt jäkla fantastisk med, helt mjuk och asgod, till skillnad från de andras som var hårda som sten mwohahaha ;P nämen så det va ju kul! Aja, sen efter det så städade vi dårå, vilket ju var rätt vidrigt men fick dock inte göra såå mycket, bara städa diskbänksskåpet + plåtarna och plåtskåpet, så det kunde ju vart värre!
Å när vi va färdiga med det var det fika, som var sjukt kul, i'm just saying.. xd haha. 
Aja, å sen typ slutade vi!
Sen hade vi som vanligt typ 2 timmars rast, och först började jag&elsa kolla på Systrar i jeans i mediateket, men sen stängde Gunilla och sen övertalade linnea oss att gå ner till pingisturneringen som började kl ett, som hon& frida (mot sin vilja dock) skulle va med på!
Haha och det var sjukt roligt! Särskilt typ innan det började då elsa&jag satt och gjorde massa "fina" frisyrer på linnea som vi tyckte hon skulle spela i.. HAHA. Å sen när det började var det rätt kul då med, vi satt nämligen och tog massa tjuvkort på alla som spelade, med gaanska stor zoom på dom... hahahhaha, vår humor ÄGER x'd
Nåväl, sen var vi TYVÄRR tvungna att gå upp till mat&bak, fast sen när den väl började var det inte så farligt ändå! ;)
Gjorde nämligen typ århundradets största jullunch med risgrynsgröt, frallor, bakelser, cornflakeskakor, kola, pepparkakor och.. nåt mer hahaha och behöver nog inte säga att man typ spydde så mätt man blev efter det..? haha rätt vidrigt egentligen hur mycket grejer det var.. x0 haha nämen det var gott, iaf om man åt det i små mängder! x)
Haha, men sen vid halv fyra slutade vi ju iallafall och då gick jag till pianot! :)
Och det gick bra, bara det att jag såklart hade glömt noterna hemma igen.. -.- aja gjorde inget eftersom vi bara gick egenom två nya låtar!
Å sen då slutade jag typ 10 över fyra, så jag hann med kvart-över bussen, och sen kom mamma och hämtade mej, och sen åkte vi hem till syster som kommit hem från västerås igen!
Kul å se henne såklart, trots att det bara var typ en vecka sen haha.. ;) Å så hade hon gjort middag, så då proppade jag i mej lite ris typ haha, och sen vid typ kvart över sex bar det iväg ner till gränna igen, och denna gången för att gå på konsert med pappas kör och en halv-kändis (igen haha) ;)
Å jag trodde ju att det typ skulle suga, men faktiskt var hon som sjöng riktigt bra, trots att hon är rätt gammal, typ 50 nånting, och hennes pianist var GRYM, var han som gjorde konserten typ x)
Nämen sen var det supermysigt med och väldigt juligt osv! :) så den gick ändå rätt snabbt, trots att den var typ 1½ timma lång.. 
Å sen åkte vi hem och typ såg på tv! :)
haha en av dom vackra frisyrerna vi gjorde på linnea! ;)
haha okej googlebild, men TYP såhär såg det ut! somsagt, pianisten var GRYM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback