Hemresedagen!

På torsdagen var det då dags att lämna jordens bästa ställe.. :(
Vi vaknade typ vid halv nio, och sen åt vi frukost för sista gången där, och sen satte vi igång att städa.
Sen efter drygt två timmar så var vi färdiga, så då hann jag sola lie, och gå ner till stranden, för sista gången. 
Sen vid tolvtiden var det dags att lämna Djupvik för denna gången, och åka mot färjan. 
Sen efter vi lämnat våra sopor, så kokm vi fram till hamnen, precis i tid. 
Sen vid ett körde vi på båten och lämnade åland. Sen gick vi direkt upp på däck, och jag och pappa stod där ett tag och kollade och tog kort oså. Sen gick vi in till kaféet, där mamma tagit ett bord, och sen beställde vi mat. Sen efter vi ätit så gick jag väl typ till taxfreen och va la där typ i 40 min eller nåt, innan mamma kom och betalade godiset, hehe ;P
Å tjaa.. sen va vi typ framme i Kapellskär! Så då lämnade vi Rosella, och sen började vi köra mot nästa anhalt; Täby, där min äldsta kusin Janina och hennes man Jens bor! :)
Å dit tog det väl typ en timma eller nåt, + att vi körde vilse typ HUUR mycket som helst haha xd 
Aja, sen kom iaf Jens och mötte upp oss haha, och sen åkte vi till deras fina nyrenoverade hus, som låg i ett villaområde :) å sen när vi kom dit blev det kramkalas för vi inte sett Janina på flera år, och sen typ visade dom deras hus och trädgård, och sen satte vi oss på en av dom fina uteplatserna i trädgården, och sen fick vi bulle och suuuperfin tårta (god va den med ;))! 
Å sen satt vi där typ 2 timmar eller nåt och pratade och pratade och kollade på bilder oså :)
Å sen va väl klockan typ sju eller nåt, innan vi slutligen (efter mycket fotograferande på allt och alla) gav oss iväg hemåt! 
Sen körde vi dårå, och första stoppet var väl på nån mack eller nåt, och sen stannade vi i Nyköping (som vanligt) och åt på Max, där jag åt typ jordens godaste ceasarsallad :D å sen körde vi vidare, och jag sov la typ resten av resan hem sen ;) å sen kom vi tillslut hem vid midnatt, å då va det skönt att lägga sej i sin egen säng igen, som alltid när man vart borta! 
Men det va en helt underbar semester på åland, och det va lika kul som vanligt! Längtar redan till nästa år haha..<3
haha, lägg märke till traktorn i vänstra hörnet som har en grön vagn efter sej+en husvagn haha, det kom typ 8 st såna efter varann haha x) å kolla va fin tårta!! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback