De senaste dagarna! - gårdagen!

Aja, igår va iaf en BETYDLIGT bättre och roligare dag än onsdagen!! Hade dock lite halvjobbiga lektioner och knappt några raster (som vi aldrig har nuförtiden :(), men mellan dom tråkiga lektionerna, och på håltimman vi hade istället för musiken, hade vi iaf grymt skoj! :D hängde bl.a mycket i cafét och jag och frida ägde (nästan) ut kevin och andreas på pingis haha :D åså såg vi självklart på barnkanalen (linneas förtjänst..) ;D haha! dagen slutade dock på jobbigaste sätt.. hade då idrott, och det första vi gjorde var att srpringa fram och tillbaka över planen (40 m) 6 gånger upp och ner (240 m), och det TIO gånger!!! Dom är sjuka :O var typ dock bara en som gjorde det, fast jag och elsa skulle gjort det om vi fick typ 5 mer minuter på oss, hade hunnit 7 varv. Menmen, sen efter det spelade vi volleyboll med dom andra tjejerna i B, och det var seriöst lamaste matchen EVER. ÅH VA TRÅKIGT DET VAR!!!! Det som brukar va så roligt :'( Nåväl, sen efter en timma fick vi slutligen byta om, gå ner till hamnen och ta bussen hem! Eller jag skulle ju till stallet. Så när jag kom dit lite innan tre så gjorde jag det vanliga, åt, chillade å bytte om. Kände att jag va både lite trött efter dagen och lite otaggad på att rida (skyller även på pissvädret..), men det fick gå. Blev iaf bättre sen när jag träffade alla åså :) Sen gjorde jag iordning Chester som jag även skulle ha denna gången, och sen började lektionen. Och det gick bra även denna gång! Dock inte som förra gången då vi red barbacka, men ändå bra liksom! Vi övade på att göra typ "slarviga" skänkelvikningar, och det gick hyfsat bra, men gick bättre när jag satte upp stigbyglarna. Sen övade vi på lite andra grejer, och sen gick vi in på volterna och där övade vi på att ställa hästen utåt (i trav), och det gick finfint! Sen i galoppen kom dock problemen.. Asså vet inte om det va han eller jag som va trött, men han störtvägrade verkligen vissa gånger att ens sätta igång i galoppen, trots att jag nästan bankade med skänklarna och använde spöt?! Haha fy, måste sett ut som värsta djurplågaren :( men var tvungen.. men trots det var han motvillig och avbröt galoppen gång på gång, och jag blev så jäkla sur på honom.. menmen, han var väl inte heller på sitt bästa humör kanske.. Men förutom det gick det bra, så jag är ändå hyfsat nöjd! Sen på hästkunskapen pratade vi om WE för det ska vi ha nästa vecka (kan dock inte rida då för har lovat elsa att gå på adelöv, tradition ju!), och sen åkte jag hem. Sen åt vi pizza, åså duschade jag, sen såg jag på halv åtta hos mej och robinson, och sen la jag mej faktiskt vid tiotiden (tidigt för mej) sköönt! :)
kom på att jag hade en gammal minibild på chester från typ förra året haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback