Andra dagen på Åland!

Den andra dagen på åland (första riktiga alltså) var en äkta "ålanddag), och en mysig sådan! :D
Det började med en cykeltur med pappa innan frukosten, då vi cyklade först till stugorna på andra udden, och till en som heter Pauls stuga. Sen cyklade vi runt byn, så det blev ju en liten runda :) Sen kom vi hem, tog ett första dopp (svinkallt, typ 16-17 grader) och sen åt vi frukost :) Sen efter frukosten så diskade jag, medans pappa skrubbade bort svanbajs på solstenen åt mej, hehe ;)
Sen fixade jag lite vid stugan, och sen gick jag ner till stranden och satte mej i en solstol på solstenen med en bok i handen :) Sen satt jag där nån timma och bara solade, läste, lyssnade på musik och bara hade det allmänt gött :D Sen gick jag upp, ocj sen fikade vi med massa goa kakor å lyssnade på Sommarprataren, och sen efter en stund kom vår söta granne Anita (som är mina kusiners gammelfaster) til oss! Så sen satt vi och fikade och pratade med henne i en dryg timme eller så :)
Å sen när hon gått så chillade jag väl mest i hammocken och typ sov lite, och sen vid halv sextiden började jag och pappa med maten, som var hamburgare! Å eftersom vi inte hittat snabbhamburgare på sparhallen, så gjorde vi egna istället! Å dom blev skitgoda! Å sen gjorde vi även köttbullar med, asgott! :D
Sen efter en stund tog jag och mamma en liten cykeltur runt byn igen, och så spelade vi lite uno och hade det mysigt, och sen vid tio-tiden så bastade vi! :D Dock orkade jag inte gå ner och doppa mej i havet, så jag tvättade bara håret, vilket behövdes! ;) 
Å sen efter det så drack vi lite te, och sen satt jag och pappa och lyssnade på reprisen på Sommar, eftersom vi inte hann lyssna färdigt på dagen :P
Å sen la vi oss! :)
lite större blev detta iaf! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback