glad att jag lever...

Hejsan allihopa!
Tänkte bara säga att jag lever haha ;) trots att det va nära att jag dog igår typ :S nämen asså, ah... fyfan, riktigt läskigt va det..!
Kan ju ta det från början så ni hänger med,
Det hela började med att jag, glad och lycklig, vaknade upp igår och tänkte: yeyy, har lov om några timmar!
Å sen åkte jag ner till kyrkan med pappa, och sen började avslutningen dårå. Och den va la helt okej, inte så lång så det va bra! :) och sen efter gick vi ner till skolan, fick´våra betyg och sa hejdå osv :) är btw rätt nöjd med mina betyg! Fick bara ett D (i fysik dårå), och resten mest C och B, och ett A :D
men iaf!
Sen när vi sagt hejdå till alla, gick vi till bussen, å jaa.. xd va ju liite kaos kan man säga..! höll på att bli trängd till döds redan där x0 och så tog nån jävel i 9an min mössa med, när jag försökte tränga mej före dom..?! ;o fast fick tillbaka den sen iaf, som tur va...
men iaf! sen satte vi oss, började prata lite, och så åt vi lite skumtomtar med som vi köpt dagen innan (elr nåt)
och sen mitt i allt så råkade jag spotta ut en liten bit på elsas ben, haha, så då började jag asgarva samtidigt som jag skulle svälja skumtomten.. och det skulle jag aldrig gjort... för nästa sekund kände jag hur den satte sig i halsen/luftstrupen, och jag försökte liksom hosta upp den, men det gick inte, för sen kände jag hur jag inte kunde andas, så då fick jag total panik, blev ill-blå i ansiktet, och pekade på min rygg för jag visste att man va tvungen att dunka på ryggen. Men först trodde elsa ´jag skämtade och bara skrattade, men när hon såg att jag inte kunde andas så fick hon typ oxå panik, och ropade: LOLLO!! FRIDA!! å sådära, men sen dunkade hon mej i ryggen typ 10 ggr, och sen tillsist så lossnade den, och jag kunde andas igen.. men fyfaan va rädd jag blev, trodde seriöst jag skulle dö :S och det blev inte bättre av att jag läste på nätet sen efteråt att man KAN dö om man får nåt riktigt stort i halsen och det fastnar..så helt överdriver jag ju inte när jag säger att jag kunde dö :/
men när jag tillslut fick luft så bara skrattade jag istället för typ grät eller nåt, men jag tror jag va så chockad att jag bara gapskrattade.. fast lite kul/PINSAMT va det ju att jag typ låg i elsas knä och typ väste och försökte få luft, och sen att elsa typ hade panik och skrek: FRIDA!! LOLLO!! och dunkade mej på ryggen hah xD måste ju sett lite kul ut... dessutom va det en helt proppfull buss med, :s usch ja!
men, elsa räddade mej, och jag har kommit ur chocken! ;)
men fyfan, har aldrig haft sån panik i mitt liv, nånsin. ¨
Känslan av att inte få luft är..inte så jätterolig, precis :s
Jaja, nu mår jag bra iaf, och nu är jag superglad!!
Brorsan och hans tjej har kommit, vi har ätit óch pratat massa, och nu ska vi klä granen och göra julgodis :D
men berättar mer om gårdagen och idag i ett annat inlägg!
puss :*
exakt dom sakerna som står där på "listan" gjorde jag :s så va ju en jävla tur att det inte va nåt större, så jag blev medvetslös..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback