dressyren på finaste pojken! <3

OMG detta blev typ längsta ever men läs bara om ni är intresserade!
Åså när jag kom till stallet så hade jag rätt bråttom då jag fick reda på att jag var först ut (inte oväntat dock) och att jag skulle vara ute vid fyra på ridbanan, så då slängde jag snabbt i mej lite paj (var dock för nervös för å äta nåt typ hahah töntigt egentligen) åså, och sen bytte jag om och övade snabbt på programmet några sista gånger, innan jag gick ut till stallet.
Å sen gick jag väl ganska direkt till finaste tabris och tog ut den lille tjurplutten i gången och började borsta på honom, vilket han efter lite övertalning ändå tyckte var rätt skönt ;) 
Å jaa sen kom alva å emma dit, och då sprang jag å emma runt överallt, både i stallet å ridbanan å ridhuset i jakt efter ett dressyrspö vilket vi sen hittade efter en stund :D å sen ryktade jag färdigt tabris å satte på honom sadel å träns, och sen gick jag och Klara ut på ridbanan vid typ fem över fyra. 
Å sen började vi ju värma upp dårå, började såklart med å skritta på långa tyglar en BRA stund, ville ju att han skulle bli uppvärmd liksom. Och sen tog jag tyglarna och började göra lite skänkelvikningar, serpentiner och så reglerade jag ju tempot osv.
Å sen så satte jag igång i trav, och då började jag göra lite delar av programmet, och gjorde ökningar å minskningar och jobbade lite på volterna osv, och sen satte jag även igång i galopp å då fokuserade jag mest på å få igång honom då han alltid är lite seg där. Så efter en stund så hade jag fått igång honom riktigt så då kände jag att det var bäst å sakta av så han inte skulle bli uttröttad. 
Å sen vid typ halv fem så gick jag ut till ridhuset dårå, och där satte jag igång honom lite lätt i trav och kollade formen å tempot osv igen, i väntan på att få startsignal. Men den kom liksom aldrig?! Så jag bara fortsatte rida å började rida igenom programmet typ och sen efter det gått typ 10 min så sa mia ba; alltså, har du börjat? Asså GUD hon trodde liksom jag satt å red programmet?! Haha så jag ba; ööh nae... å då typ bad hon om ursäkt å gav mej startsignal, hahahah.
 
Så då började jag då, och det gick så himla, himla bra?! Trodde liksom att jag typ skulle glömma vägarna å de olika momenten och att volterna och serpentinerna skulle bli ojämna och att jag skulle slarva i hörnen, men jag var faktiskt väldigt fokuserad och verkligen tänkte på hur jag gjorde allt å att inget skulle bli fel, så jag tror tillochmed att hörnen blev rätt lyckade (för en gångsskull!) och jag gjorde faktiskt bara en liten felridning och det var när man skulle snedda i skritt från F till E å då tänkte jag att det var snett igenom, men kom på det typ i nästa sekund haha. Men ja, sen satt resten av programmet, fick till överstrykningen oxå som jag vart lite orolig för! Å visst ökningarna blev väl inte superbra och jag vet ju att jag har en hel del problem med sitsen osv, men överlag är jag skitnöjd, och jag är så glad att galoppen satt med å att jag fick igång honom åså! Åså var ju han huur duktig som helst, men det är han ju alltid!
Så gick verkligen ut med en lycklig känsla sen efteråt! :D 
 
Å sen gick jag ut å skrittade av honom på ridbanan å berömde honom SÅ, å pratade med dom andra åså. Å sen tog jag in honom, tog av alla grejer och satte in honom i boxen, och sen var det bara å vänta på att dom andra skulle bli färdiga så man kunde få sitt protokoll!
Fick dock först vara typ funktionär fast vi satt mest å kollade på alla andra som red, och sen efter en stund så kom berit, ellas mamma dit, så då pratade jag med henne en stund och sen gick jag även ut och hälsade på ella som red fram på ridbanan, hon skulle rida LA (:O) sen!
Å sen gick jag å köpte lite godis åså, och sen släppte vi in ella i ridhuset och sen kollade vi på när hon red! Dock kunde jag inte koncentrera mej såå mycket just då eftersom det var då vi fick vpra protokoll, men det såg superbra ut trots att hon själv tyckte att det gick skit!
Men somsagt, fick våra protokoll dårå, och fyFASEN va jag blev förvånad å typ chockad..!! Alltså vi blev ju bara bedömda på sitsen (okej lite på inverkan på hästen med) och jag har ju trott att typ hela min sits är SKIT (var ju därför jag ville rida ett sånt här program, för å se hur min sits är), åså fick jag liksom ÅTTOR på två punkter?!? hahahahah det trodde jag ALDRIG! Åså fick jag tre sjuor och resten sexor å bara EN femma (på mitt skänkelläge, sitter ju typ i stolsits så det visste jag att jag skulle få dåligt på, men blev ändå förvånad, trodde jag skulle fått sämre!), så det var ju heeelt amazing och jag blev så jäkla lycklig! Så om detta skulle vart som ett vanligt dressyrprogram skulle jag fått 66%, men det skulle jag ju inte för då är ju vägarna åså viktiga med ;) Men sitsen är ju liksom typ grunden så kände att det var toppen å få bedömning med kommentarer åså på det! Och på hela utförandet fick jag en 7a vilket å så hade hon kommenterat "fokuserat", vilket ju kändes grymt! 
Så sen när jag åkte hem med ella och berit så var jag ju överlycklig verkligen haha :D 
Så då kunde man somna gött sen på kvällen! 
bästa killen som alltid ställer upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback