Spend life with who makes you happy, not who you have to impress.

 
Hejsvejs allihopa! :) Hoppas ni haft en bra tisdag! Jag har haft en go tisdag, eller ah så som dom brukar va ungefär ;) 
Började somvanligt med spanska, som dock blev otrooligt slapp då vi typ gjort färdigt våra argentina-frågor medans en del inte hade det, så då satt vi hela lektionen och pluggade glosor på glosor.eu fast sen satt jag mest vid nelliebertsson.se hehe (förutom när karin kom, då bytte jag snabbt som fasen till glosor haha) ;P Nämen så det var rätt slappt, haha ;)
Å sen när den var slut hade vi storsamling som faktiskt var sjukt rolig hahah xd Vår nya (grekiske typ) rektor presenterade sej, och det gjorde han med att först prata om sej själv en stund och sen visa ett 6 min långt bildspel om han och hans liv, hans familj, kompisar, hus, semestrar osv haha x) Liite speciellt sådär men rätt kul (fast dock lite pinsamt i början hahah) men han verkade go och sa typ 5000 ggr att han "ville lära känna oss oxå", haha lycka till på typ 2 månader.. ;)
Haha jaja, sen hade det väl gått en halvtimme eller så, så då gick vi tillbaka till so'n. Och den var helt okej, Andreas pratade en stund och sen fortsatte vi med förintelsefrågorna typ :) 
Å sen efter den rätt korta lektionen hade vi ju då syslöjd! (Vår nästnäst sista i hela vårt liv kom jag på, rätt förjävla sorgligt egentligen :'() Men den var lika go&rolig som vanligt haha :D 
Satt och jobbade på shortsen (dock blev det asmycket krångel så Elin gjorde typ jättemycket åt mej för hon sagt åt mej å göra på ett sätt som inte funkade haha) och så lyssnade vi på massa melodifestivallåtar (detta uppskattades inte så mkt av dom andra x)) och åt lite godis (både fick och snodde av lucas haha) och sen satt vi och pratade, flummade och dansade (okej, jag när jag var otålig xD) haha ;) 
Så dom två timmarna gick snabbt som vanligt ;P
 
Å sen hade vi då en timmas rast, då jag, elsa, frida p, emma, linnea och linda gick bort till ica och spenderade typ halva rasten där hahah xd Nämen vi gick in dit åså kände jag mej assugen på naturgodis, men det är ju så jääkla dyrt så jag ville att det bara skulle bli typ ett hekto, så jag fick plocka bort massa ur påsen och sen stod vi där och velade i typ 10 min innan vi tilslut gick till kassan haha. Och sen stod vi utanför och typ babblade och smakade på Emmas glass (daim jordgubb, asgod faktiskt! :)) och sen gick vi tillbaka till skolan och satte oss utanför på en bänk i solen och hade det gött! ;D 
Och sen var det typ bara en kvart kvar av rasten, och sen började mat&bak! 
Och denna gången skulle vi egnentligen gjort hemmagjord lasagne, men eftersom vi är lite kreativa så bestämde vi oss för att göra egen ravioli istället! ;D Så då gjorde vi alltså egen pasta, (skitenkelt egentligen!) och sen gjorde frida&lollo själva fyllningen, som då var tomatsås :) Å sen var det ett JÄKLA pill med att göra själva raviolis'arna (haha), när man först skulle klicka ut fyllningen på degen, sen skära runda "skivor" och sen sätta ihop dom osv. Men det gick ändå hyfsat (även om dom blev SVINfula hahha.. xd) och dom smakade ändå helt okej! Okej inte direkt som äkta italiensk ravioli haha men fyllningen va iaf jättegod och pastan smakade väl inte jättemycket, typ som bröd ungefär haha xd Nämen så det gick ju å äta iaf, och det va kul att testa på! :)
Sen blev vi faktiskt färdiga i tid denna gången, eller t.om tio min innan typ så vi slapp stressa :P
Och sen vid halv gick jag till Birgit, och sen spelade jag piano dårå :) Och det gick bra och va faktiskt rätt kul idag, och sen fick jag sluta tidigare idag med! ;D Så då hann jag med kvart över-bussen, där även emilia var! :D Så då fick jag ju trevligt sällskap av henne och vi pratade typ hela vägen om zumba och att jag nog ska hänga med henne nästa vecka på det och testa, verkar ju skitkul&bra motion! :D
Men ah, och sen hoppade hon av i stamseryd och jag i ölmstad dårå, och sen hämtade mamma mej och så åkte vi hem! :) Å där spelade jag först piano en stund, och sen gick jag ut en sväng! Och bara för jag är latast så gick jag somvanligt till hästarna haha, men även denna gången höll jag på att dö av skratt när jag var där.. asså omg, Plupp var så OTROLIGT jobbig denna dagen mot Charlie, och ville ha sån uppmärksamhet så det va helt sjukt x'd först började han bita på hans hals, ben och hans täcke (haha smart), men sen när det inte gick började han typ rulla sej (?!) vid hans hovar och pressa sej mot honom, och sen när inte det gick ställde han sej på bakhovarna och satte seriöst upp framhovarna på Charlies rygg (x'D) och sen när Charlie inte ens brydde sej då så gick han typ under hans mage och ut mellan bakbenen.. Asså OMG jag typ dog.. å charlie bara stod där helt lugnt och brydde sej knappt.. HAHHAHA och sen lyckades han även knäppa upp ett spänne på hans täcke, så efter charlie och putte sprungit runt och fightats som f*n i hagen så kunde jag iaf få tag på honom å spänna det haha ;) Nämen SJUKT kul var det att kolla på, asså hur mycket uppmärksamhet kan man vilja ha egentligen?! xD hahahah.
Aja sen var jag iaf tvungen att gå hem igen, och sen så åt jag pannkakorna från igår med blåbär och hallon + kvarg och sen har jag bara sett på farmen och ett annat program och suttit här :P Och nu måste tyvärr pappa ha datan så hinner inte skriva ett säleninlägg idag.. :/ Men det kanske kommer imån om jag orkar efter ridningen med emilia!
Aja vi hörs hörrni, puss! :*
haha sötisarna! (och så plupp där lite utanför :'))
 

Kommentarer
Frida ;D säger:

SV: hehe ah asgött va det! alltså vi hade typ nån dragkrok (eller nåt) på en skogsvagn men ah jag förklarar imån eller nåt.. xD<33

hihi duu är la söt!! :* <33

2013-03-06 | 19:06:49
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback