Ridnigen igår - kadriljövning

Och jag åkte as usual till stallet dårå, och när jag kom dit så var emma och alva redan där, och där kände jag plötsligt hur dagen vände och blev väldigt mycket roligare, haha ;D trots att alva den skitungen som vanligt åt upp halva min matsäck och vägrade ge tillbaka den osv.. ;@ haha, å sen flummade vi runt på glasläktarn och alva försökte uttala kemiska namn å sånt ur min kemibok HAHA xd och sen gick vi och bytte om, och sen gick vi ut till stallet! Å sen fick vi samma hästar som förra gången, rätt väntat dock ;)
Så då gjorde jag iordning hampus som va på RIKTIGT dåligt humör denna gången, så fick lite hjälp av diverse små personer som är modigare (och mindre xd) än mej med å göra iordning honom ;)
Men aja sen började vi lektionen dårå! 
Och kan väl säga att det inte var den allra roligaste lektionen då vi varken gjorde dressyr eller markarbete eller nåt sånt, utan mest övade till kadriljen vi ska ha i maj (!!). Och eftersom jag som ni kanske vet, inte är ett jättestort fan av kadriljer + att jag ju redan haft en sådär dag så blev det la inte superkul.. Men jaja, efter vi skrittat fram så började vi med att rida på volterna, och så övade vi på att byta om volterna och försöka tajma in allt och alla osv. Och sen fick halva gruppen rida i en liten volt i mitten, och den andra delen fick rida i en större volt utanför då. Och sen började vi jobba i trav och galopp, och även om det blev lite kaos och man typ blev lite snurrig så såg det nog ändå rätt fint ut tillslut, när alla galopperade samtidigt åt olika håll dårå :) Å sen testade vi även att rida parvis, och jag och alva tog ju varann som vanligt och det gick vekligen förjävligt.. x'd inget som helst samarbete där alltså, jag låg typ 5 m bakom hela tiden för alva och belle skyndade på som fan haha xd menmen, bra samarbetsövning iaf, och det är bara att öva på så kanske det blir bra tills maj ;P
Jaja, och efter det hade det gått 45 min så då skrittade vi av och tog in hästarna. 
Och sen på hästkunskapen pratade vi om exteriör och hästars ben och sådär, åså lite planering inför kadriljen med ;) Haha dom andra tyckte typ vi skulle va cirkusdjur eller vafan det nu va, jag vill fasen va teletubbie eller melodifestivalartist haha :D nåväl får la se hur det blir.. ;)
Jaja, sen vid typ kvart över kom mamma och hämtade mej och sen åkte vi hem, duschade, åt mat osv och sen kollade vi på tv och satt här resten av kvällen typ!
 
försökte se lite glad ut påväg till stallet iallafall.. ;)

Kommentarer
HEN under din säng 2 säger:

Teletubbie LÄTT

2013-03-16 | 15:02:54
Bloggadress: http://www.berryblighter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback