Life's too short not to make the best and the most of everything that comes your way everyday.

Åså har idag vart en ashärlig dag den med, trots att det är söndag.. ;) Men asså för det första var det ju vasaloppet idag, hur gött?! :D haha ÄLSKAR vasaloppet, så gick upp vid åtta (fattar fortfarande inte hur det gick till xd), och sen kollade jag typ på hela ;D Okej, sov kanske typ 1½ timme för jag var så in i bövelens trött, men jag såg ju det viktigaste&roligaste (fick dock inte syn på min kusin :() ;) Men så var det ju faktiskt rätt spännande i slutet med, men norrmannen vann, morr.. :@
Nåväl, så när det tog slut hade ju klockan hunnit bli tolv, så då var det rätt hög tid att gå ner och äta frukost haha ;) Så då gjorde jag min vanliga gröt med bär&honung på, och rostad macka, och sen kollade jag&pappa på 5-milen med ;) Eller jag kollade på typ halva men jag tyckte det såg rätt lugnt ut när svensken låg typ en minut före alla andra, så då passade jag på att gå ut i det underbara vädret :D så då var det på med varma kläder och solbrillorna, och sen gav jag mej ut på en powerwalk :D så himla gött var det, blå himmel, strålande sol, massa människor som oxå var ute och gick, och så är det så himla najs å bara gå och gå och fundera på livet haha ;) Det enda som var jobbigt var la att jag fick pulsa genom lite snö lite här och var + att jag missade halva reprisen av sveriges mästerkock haha, men aja hann se den andra halvan sen iaf ;)
Fast när jag kom hem möttes jag ju av pappas totala ILL-vrål då Johan Olsson tog guld, asså guuuud va han skrek.. Inte konstigt att jag har dålig hörsel haha xD nämen det var ju iaf kul och han var galet välförjänt av det!! :D 
Men ja, sen efter jag kollat en stund till på tv så gick jag faktiskt ut en sväng till (haha känner alltid att jag MÅSTE gå ut när det en gång är amazing väder) så då gick jag än en gång iväg till hästarna och gick in till dom och hälsade lite på dom och gosade med världens sötaste PLUPP (omg dör över det UNDERBARA namnet som jag fick reda på att han hette igår) och även med Putte (haha "trollet" som jag kallade honom) och Charlie (tinkern, så
himla fint&passande namn!) :D
Å efter det gick jag hem igen, och så gjorde jag sallad, och sen åt vi mat! :)
Å sen åt jag lite av tårtan som blev över från igår och sen dess har jag typ bara suttit här ;) 
Å nu börjar ponnyakuten :D men skriver nog iaf ett inlägg om sälen sen lite senare! 
Så vi hörs, puss :*


jag idag innan promenaden, såna himla vårkänslor fick man när det var sol, rätt varmt och lite av snön va borta! :D
haha alla stefans skidspår! ;)
 
:)
 
soool :D
 haha pappa hade flaggan uppe idag med, "för johan olssons skull", haha xD
haha bra kombo med solbrillor och mössa ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback