igår - garderobrensning, pw och mellofinalen! :)

Tjenare allihopa! :)) Hoppas ni haft en bra söndag och en bra helg! Har haft en lugn men rätt go helg! SÅ vi börjar med igår :)
Förutom då att ha sett på finalen av melodifestivalen, så hann jag med å göra lite andra välbehövliga saker! Som att sova haha ;) Eller okej, väcktes av pappa som krävde att få låna pengar till nån som kom och fixade vår garageport, men sen lyckades jag somna om till typ kvart över tio :P
Å sen gick jag upp, gick ner och gjorde min standardhelgfrukost, gröt med blåbär&honung och rostad macka, och satte mej uppe vid tv'n å kollade på barnprogram och fear factor (haha ÄLSKAR det programmet även om det är SJUKT smaklöst när dom t.ex äter pajer gjorda av komage och maskar haha x0) och sen såg jag&pappa lite skidor med, rätt standard det med ;)
Men efter det så började jag iallafall ta itu med min fruktansvärt överfulla och kaos'iga garderob som VERKLIGEN behövde rensas!
Så det va bara att köra igång, och sen tog det väl sisådär typ två timmar innan jag va färdig.. ;) Lyckades dock bara få ihop en kasse med gamla/utslitna kläder, allt annat som t.ex va för litet vägrade jag att slänga/ge bort då dom är så fina och man har så mycket minnen med dom haha :'( Så det gick inte, så funderar på att typ spara dom tills jag får egna barn hahha xD har sån sjuk ångest över att slänga saker så det inte är sant x) Men får la bli å ge dom till tyra eller nåt kanske, då finns dom åtminstone kvar i släkten! 
Haha jaja, trots att det inte blev så mkt slängt så blev garderoben ren och fin och prydlig sen iallafall och lite lättare att hitta i bland alla miljontals kläder (som jag ändå bara använder typ 1/4 av haha xD) ;))

Menmen, sen när det var klart så hade klockan hunnit bli typ halv fyra, och sen fixade jag lite till och sen tog jag på mej träningskläderna och efter det så drog jag ut på en pw! :) Hade tänkt att gå runt alboga, vilket är typ en mil, men direkt när jag kom ut så kände jag hur det blåste som fan och va typ skitkallt (+ att jag hade typ aslite på mej men var för lat för att gå in igen och klä på mej mer haha), så bestämde jag mej för att gå en kortare runda på kanske 4 km lite drygt. Och det var riktigt gött att komma ut igen, det enda var väl blåsten och sen att där jag gick var det typ asmycket snö och is så jag höll på å lägga några rejäla bellar ett flertal gånger haha. Men annars var det asgött, hade bästa musiken ashögt på i lurarna och när dom bästa bitarna kom så vrålade jag för full hals (HAHA hoppas ingen hörde) hahah och sen kom jag hem typ 40 min senare. Hade dock fått lite ont medans jag gick i smal/skenbenen, men tänkte inte så mycket mer på det. (skulle jag dock gjort.. :/)
Jaja ´å sen när jag kom hem så skrev jag i träningshäftet, och efter det åt vi (pappas awesome köttbullar, woho :D), och sen kom även mamma hem från hennes lilla "weekend" i Ullared med sina kollegor :D och gissa vad hon hade köpt till mej då?! Jo, ny mascara (False lash telescopic, verkar va bäst EVER typ, får värsta lösögonfransarna seriöst), hårolja (L'oreal extraordinary oil), hårinpackning från fructis och sen även Maltesers, bästa godiset ju :D ååh blev så himla lycklig haha :D det enda hon missade va typ saltvattenspray, porplåster och ansiktsmasker men aja det kan man la köpa på h&m typ ;) Nämen så då vart jag vääldigt glad! :D 
Å sen så tror jag att jag började skriva på mitt CV (skitsvårt typ ju :/) IFALL det skulle va så att jag skulle få ett sommarjobb, och sen kollade jag på wildkids och sen vare ju Mellofinalen ju :D å den var amazing som vanligt och HELT rätt låt vann (röstade såklart på robin ;)) och det va himla fint upplagt allting tycker jag! Så lite sorgligt att det typ är över nu, kommer sakna Gina å danny (okej mest gina) :'(
Nåvääl, sen efter det satt jag typ vid datan resten av kvällen och såg på gg till typ halv två, hehe woops ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback