asgo fredag :D #1

Tjenare allihopa! :D äntligen heeeelg :D weeho! Hoppas ni haft en finfin fredag! Min har vart rätt grym faktiskt! :D Så tänkte att jag berättar lite om den först å sen ska jag verkligen försöka få till ett sälen-inlägg med!
Men somsagt, först om dagen! :) Å skoldagen var bra&rolig och rättså normal, började dock med tråååkig kemi.. haha men det är ju ingen nyhet att det inte är så kul ;) Nämen han bara gick igenom massa saker inför provet och babblade på i all evighet kändes det som.. haha vi dog typ dock när han mitt i en mening råkade rapa så det typ lät som han skulle spy.. x'd hahahhahah asså stackarn!! xdd hahahah.
Nåväl, efter det hade vi liten rast, och sen mattediagnos! Men som tur var var den typ aslätt och det va typ inga c-uppgifter, så jag blev faktiskt färdig först (haha trots att pappa med våld TVINGADE mej mot min vilja att dela ut skrivpapper innan vi började :@) haha så då blev jag rätt förvånad då jag alltid typ brukar va bland dom sista.. men aja det kommer jag va på provet nästa fredag iaf! Men sen rättade pappa direkt dårå, och jag skulle fått alla rätt om jag inte slarvat på en uppgift då det var en pyramid och då glömde jag dela på tre.. -.- gaah slarvar ALLTID!! Aja då vet man det tills nästa gång iaf ;) 
 
Menmen, sen efter vi haft en typ 40 min lång rast (som började med vanligt efter-diagnos-snack men slutade med ett riktigt storbråk.. DRAMA!!! :O) så hade vi då svenska, som jag trodde skulle bli rätt hemskt då vi skulle diskutera filmen vi sett i grupper, och jag fick typ sämsta gruppen (enligt mej), men sen visade det sej att både Kevin och Lucas faktiskt kunde anstränga sej och delta i diskussionen (skräll :o), och faktiskt kunde ha rätt bra argument (iaf Lucas, haha), så det gick ändå väldigt bra, trots att det blev lite väl flummigt ibland haha.. xd
Aja, sen gick den lektionen väldigt snabbt, och sen slutade vi och sen hade vi engelska!
Och den var rätt intressant faktiskt, då vi först såg på en prisutdelning på Oscars-galan 2009, och sen pratade om Martin Luther King och vad han gjort under sitt liv och vad han kämpat för osv innan han mördades då. Så ah, var en ganska lärorik och rätt rolig lektion med typ Kevin som sitter bredvid mej och alla hans kommentarer om saker.. Hahahah xd typ; asså.. vad är han på bilden för färg? Asså är han svart eller vit? Å ba; asså, varför är kineser gula? Kan dom inte va typ.. röda? Nä juste det är indianer som är!! 
HAHAH ja herregud.. xd 
Haha men iallafall, sen när den lektionen tog slut så var det lunch (PIZZA :D åt typ huur mycket som helst xD) och sen sist hade vi då so som vanligt!
Å denna gången såg vi endast på¨en dokumentär om Förintelsen, som var rätt föjävlig alltså.. :/ Man fick verkligen inblick i hur det var i lägrena, eftersom det var massa överlevare som pratade, och så visade dom bilder dfärifrån och berättade verkligen NOGGRANT vilka metoder nazisterna använde, om gaskammrarna, experimenten, om hur kvinnor och barn bara fördes från sina hem och sen rätt in i döden osv. Asså USCH FYF*N säger jag!! Den var liksom 100 ggr värre än filmerna vi sett om det, för det här va verkligen verkligt :/ Hemskt :( 
Jaja nog om det! Sen när vi kollat färdigt på den så pratade&diskuterade vi lite om den, och sen hade Andreas inget mer att säga så då fick vi sluta :D så då kutade vi upp till bussen, med ett stopp på Kalles då vi alla ville köpa nåt gott, men PRECIS typ när jag skulle betala såg dom andra bussen komma så jag hann aldrig köpa min snickers haha :( aja kanske lika bra det egentligen ;) 
Aja, och sen hoppade vi på bussen och sen åkte jag med den till Kaxholmen, med sällskap av först elsa och sen Emma ;) 
Fortsätter i nästa inlägg!
haha jag imorse.. x)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback