amazing hopplektion på

Sen gick jag då bort till stallet, och när jag kom dit så ställde jag mej (som jag typ alltid gör när det är sol) vid söderväggen (där det va minst typ 15 grader, aasgöttt! :D) precis framför dörren till ridhuset, och SÅKLART kommer just då riskolechefen Åsa ut genom den dörren när jag står där.. Jag blev typ aschockad och ba; OJ!! Men hej..! Ähh här står jag och solar lite.. Hahahaha och hon typ sa nåt om att det va så härligt väder och gick därifrån hahah xd fyfan, ska alltid hända sånt med mej?! xO 
Haha jaja, sen kom iaf Alva och Emma så då fick jag sällskap av dom, så då bytte vi om och flummade massa i omklädningsrummet, och sen skulle jag&alva äta vår mat, gick dock SÅDÄR då ungen sprang iväg med maten och tog typ HELA min bulle och min kaka, och sen när jag skulle äta min (äckliga) pizza satt hon och tog kort på mej och skulle facerapea mej och lägga ut en asful gammal bild :@ (hon lyckades dock inte och råkade skriva "fudge" istället för Frida eller nåt HHAHAHAH x'd) hahaha så då flummade vi runt där i typ en halvtimme eller nåt, och sen vid typ kvart i fyra gick vi ut till stallet och var typ helt säkra på att vi skulle ha samma hästar som förra gången, men eftersom Essi glömt att vi skulle ha hoppning så hade vi bytt och jag fick världens bästa hampedampe :D :D Åååh blev så himla lycklig haha (särskilt då vi skulle ha hoppning med!) :D Dock var han ju inte världens roligaste att göra iordning, tjurig somvanligt men jaja jag överlevde ;) 
Å sen gick vi då ut till ridhuset och satt upp och började värma upp självständigt! :) Kände av hur det verkade med ridstövlarna med, och visst dom är absolut dom obekvämaste jag gått med EVER men skitbra när jag red för kände verkligen vilken skillnad det blev, fick myycket mer stöd osv! Så det var nog ett bra köp trots att dom är för korta egentligen.. ;)
Menmen, sen satte vi igång och började även hoppa lite smått! Värmde upp med kanske 5-6 språng på två hinder, ett på varje långsida, bara vanliga räcken på kanske 60-70 cm. Och det gick bra, kanske något vingligt i början och nåt språng blev lite konstigt då han stampade av för tidigt, men sen gick det bättre och bättre och tyckte jag fick riktigt bra fart på honom!
Och sen fortsatte vi med en slags "bana", då man började med tre travbommar på mittlinjen, sen en volt, sen första hindret, sen en volt med en bom på mittlinjen och sen det andra hindret, och första gången vi gjorde det gick det helt okej, bara något svajigt och lite dåliga vägar och sen fel galopp i slutet som jag sen fick ändra. Men sen andra och tredje gången gick det AMAZING och det kändes verkligen HUR bra som helst, å allt bara flöt på i bra takt och Hampe hoppade kanon som vanligt och var SÅ duktig!! Är väl bara jag som måste stå stadigare i lätt sits även efter hindret och inte ta så dåliga vägar som jag gör ibland.. Men denna gången blev dom faktsikt bra och jag var SÅ nöjd efteråt! :D
Och sen blev det inte sämre av att Essi höll med mej och tyckte det såg toppen ut :D haha då blev jag lite stolt då det faktiskt inte brukar gå så bra på hoppträningar.. ;) Så det va lätt en av dom mest lyckade hoppträningarna och jag var väldans glad sen :D 
Aja, sen hade vi iaf hästkunskap då vi pratade om.. ja vad pratade vi om? xD Haha nämen vi pratade om allt möjligt, kom först in på att VG hade behövts avlivas, jättetråkigt då han var en superfin häst som jag gärna velat rida på..! :( Aja men då kom vi in på lite sjukdomar, säkerhetssnack och lite sånt, så blev lite blandat.
Å sen efter det fick jag tyvärr stanna typ en timma i stallet då mamma var as-sen :( Så då hade jag typ NADA att göra, typ kollade lite på lektionerna, pratade lite med några men annars typ bara hade det jättetråkigt.. Så det var väldigt skönt när hon väl kom iaf! Å då åkte vi hem och åt pizza och kollade på tv, typ! :)
lilla tjurkillen ;)
happyyyy ;))
 

Kommentarer
HEN under din säng 2 säger:

Jaså det var egopicade du gjorde på toan! Dessutom var bara typ halva din bulle och 1/3 av ditt kex. ;D

2013-03-10 | 19:34:29
Bloggadress: http://www.berryblighter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback