Amazing dag med litet random skidäventyr, tacos och hemmamys! :)

Idag har vart en riktigt bra dag den med, med ett litet undantag då det vart lite kaos.. Menmen annars en toppensöndag faktiskt! :D
Började dagen med att sova ut till typ halv elva, då min katt kom och väckte mej genom att typ få damp och börja riva&bita mej? Cpkatt, slängde ut henne ur rummet sen, bokstavligt talat alltså haha. 
Nämen ah sen vid typ elva gick jag ner och gjorde min underbara lilla gröt somvanligt haha, fast med denna gången även lite hallonkvarg, yummie :D
Hehe ah, och sen typ läste jag lite och tog disken å lite sådär.
Å sen bara rann tiden iväg (ingen aning om vad jag gjorde dock? xd) men sen vid typ två så kom jag iaf ut, eftersom jag och pappa planerat att göra en liten skidtur! Och det blev faktiskt en ganska rejäl sväng (typ 5-6 km tror jag) men det va så sjukt himla kul och härligt och allmänt awesome?! Vi åkte då först ner i ängen vid oss, sen bort över massa gärden till mina kusiners hus, och sen tog vi oss över till ännu ett gärde och sen till ett TILL gärde (haha fick ta av oss skidorna och gå över stängsel typ 10 ggr) där vi tog en liten runda (haha har aldrig vart där borta i hela mitt liv så kanske var dags att upptäcka det nu såhär efter 16 år x)), och sen tog vi oss upp till gärdet nedanför mina andra kusiner, och sen smög vi in genom en grind in i deras trädgård (hehe) och sen såg vi att dom satt i köket och åt middag, så då kom dom ut och så stod vi och pratade en stund med dom ;) Å sen efter ett tag så drog vi iväg igen, och då åkte vi ner för en jättebrant backe (satte mej ner bara för jag visste att jag skulle ramla haha) och sen tog vi oss bort till ett ställe som heter Josefa gärde, där vi brukar åka skidor på vintrarna! Å sen när vi kommit bort till en liten skogsdunge så satte vi oss där och fikade, så sjukligt gött i solen! :D
Å efter vi suttit där en stund så fortsatte vi uppför en lång backe, och sen tog vi en runda till på det gärdet haha och sen kom vi till värsta nerförsbacken vilket va sjukt kul haha :D 
Å sen så fortsatte vi bort mot stora vägen, och sen åkte vi över den sista åkern och sen var vi hemma igen! Men även om vi åkt rätt långt så var jag typ inte alls trött, så då bestämde jag att vi skulle åka nerför ängen bredvid oss (en gång till då alltså), så då gjorde vi det och så åkte vi även ner för en annan rätt brant backe haha ;) Så sinnes roligt, typ som att åka slalom fast utan slalomskidor haha xD
Men aja, sen skidade vi iallafall hemåt där jag först satte mej en stund i solen vid söderväggen och sen gick jag in. Å där spelade jag först lite piano och fixade med lite saker, och sen gjorde jag och pappa tacos! :) Så sen åt vi det, och sen till efterrätt åt vi pepparkaksglass från krysset.. Låter ju ändå rätt gott men det var ingen höjdare haha. Tacosen var godare ;) 
Wellwell, och sen efter det så kollade jag lite på tv å fixade i mitt rum å lite så, och sen pluggade jag (eller försökte snarare) på kemin typ i en kvart haha, fast sen var jag tvungen att avbryta det då ponnyakuten började ;) 
Å sen dess har jag typ bara duschat å målat naglarna och sådär, och sen kollat lite på mästarnas mästare och sen suttit här!
Å nu ska jag gå och äta kvällsmat och sen gå å lägga mej! :) Men vi hörs nog imån igen, om jag inte sitter och råpluggar inför tisdagen (inte så troligt haha) ;)
Men ha det bra hörrni, puss! :*
fick bli en gammal bild då jag inte tog några under dagen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback