Dagen då vår ribbaskolan-tid var över för gott..

Och sen kom då dagen med stort D.. Dagen vi skulle säga hejdå till klassen, till skolan, alla lärare, till alla... 
Å det var så jäkla hemskt på flera sätt, bara att jag nog inte riktigt kunde få in i mitt huvud att jag inte skulle träffa alla dessa personer varje dag igen (kanske nånsin?), att jag aldrig skulle sätta min fot på ribbaskolan igen.. 
Det var först på minglet efteråt son jag lite förstod det, och då brast det lite kan jag säga. Men nåväl, vi tar det från början!
Började då med att vi åkte ner (för sista gången) med skolbussen till gränna dårå. Höll på å dö vid busshållplatsen då min klänning var SÅHÄR kort och supergenomskinlig och det blåste som fan och ALLA stirrade..
Aja, och sen när vi kom ner till gränna mötte vi upp frida&lollo och gick upp till kyrkan, där vi sen satte oss på en bänk lite i skymundan, skämdes nåt så jävulskt över att man såg mina trosor genom klänningen att jag typ dog. 
Å sen satt vi där och frös häckarna av oss tills dom öppnade till kyrkan och vi fick gå in. 
Å sen var det faktiskt en väldigt fin avslutning tycker jag! Lagom lång och jättefina uppträdanden å rätt okej fint tal från rektorn och AWESOME tal från axel (var nästan så jag började lipa redan där haha), och sen efter Den blomstertid blabla så hade vi då sommarlov. Å jaa, kan ju inte säga att jublade av glädje precis. 
Så det var med sorg som vi gick ner till vår älskade skola en allra sista gång, och sen vart det då mingel på skolgården. Å ja då gick vi väl omkring lite först å dom vuxna tog massa bilder osv, och sen helt plötsligt så kom några tjejer från a och sa att vi skulle ha kramring.. Å jag ba; öh jaha det är la nån slags gruppkram..? HAHA, å sen fick jag liite panik när jag insåg vad vi skulle göra - krama ALLA i hela 9an.. Haha men det var bara att bita ihop och le, hahha ;) å sen var det faktiskt inte alls särskilt farligt utan mest fint faktiskt, att man fick liksom säga hejdå till alla, trots att det ju va många man knappt pratat med under alla åren hahaha. Men det var faktiskt inte alls så pinsamt utan riktigt sorgligt där i slutet, och när linnea började lipa, ja då brast det för mej med... usch :'( 
Menmen, samlade ihop mej hyfsat snabbt efter ytterligare lite kramkalas, och sen gick jag, frida, lollo och elsa runt och kramade om alla lärarna, sorgligt även det.. :'(
Och sen efter en liten stund så var det dags att åka hemåt så vi skulle få lite tid hemma innan skara sommarland, så då lämnade vi ribbaskolan och åkte hemåt..
Och sen vart det då att vara hemma i typ ett par timmar, och då typ åt jag väl och kollade på tv och packade inför dagen/kvällen å gjorde mej iordning åså.
färdigfixad! (åter en gång ;))
måste ju ta måånga egopics ;)
utanför kyrkan!

Kommentarer
Guess who säger:

...och vi kan ju alla ignorera att Freduardo har glömt att bädda sin säng och har ett i allmänhet stökigt rum.

HAHAHA :*

2013-06-19 | 08:26:08
Bloggadress: http://www.berryblighter.devote.se
Emilia säger:

Åh, vad fin du var! Skönt att du inte grät så mycket som i 6an, men det är ju sorgligt! ;( puss :*

Svar: Oj glømde svara på denna!! Men åh tack finaste du, men slår vad om att du såg ut som en himla ængel på skolavslutningen!! Jaa visst ær det :'( sorry før konstiga bokstæver!! ;) puss ;*
Frida'

2013-06-22 | 14:48:19
Bloggadress: http://emiliamascarenhas.Devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback