tisdagen fortsättning!

Så när jag kom dit var klockan typ fyra, och då satte jag mej och kollade först på en privatlektion för nån gullig liten ryttare, och efter det så skulle jag äta men just då kommer det såklart en grupp med ungar in eftersom dom skulle ha hästkunskap där.. Så fick äta lite diskret haha ;)
Men iaf, sen typ gjorde jag lite engelska, och sen gick jag och bytte om och sen gick jag ut å kollade vem jag skulle ha. Och blev ganska förvånad då det stod Hoffman, då han är en relativt ny och ung och nyutbildad häst som jag inte ridit förut. Men det var en positiv överraskning eftersom jag hört väldigt bra om honom!
Å GUUUD va mysig han var i spiltan asså, så sjukt social! Ville hälsa och lukta på en hela tiden och stod och njöt så han nästan sov när man borstade honom :') Så gosade jättelänge med honom för han var så mysig! 
Å sen hade klockan plötsligt blivit kvart över sex, och det var dags för hästkunskap, som dom började med. 
Å då visade det sej att det var en vääldigt blandad grupp, men eftersom typ jättemånga hade återbud så var vi bara fyra st på hästkunskapen, å det var jag, en tant, en man i typ 40årsåldern och en tjej som går i 9an på grennaskolan som jag känner lite halvt haha, så det var lite blandat! ;)
Men var skitkul, alla var supertrevliga och jätteroliga och var sjukt kul då vi skulle ha balansträning med pilatesbollar, balansstolen, balansbrädorna osv, å det va ju lite underhållande å se dom vuxna hålla på å försöka hålla balansen haha xD sen blev dom mkt imponerade över min balans (ironiskt nog eftersom den är typ obefintlig hahaha) xD nämen var kul å välbehövlig kände jag! Aja, sen skulle dom vuxna såklart prata typ aslänge, så vi kom inte ut till ridhuset förrens typ fem över sju. Å sen började vi lektionen, å allt jag har å säga om denna häst var att han var HELT underbar!! Åhh värsta drömmen, jättemjuk i munnen, tog skänkeln superbra, gick ner i form lätt och gjorde allt man bad om! Så denna lektionen blev typ tusen ggr bättre än den förra, trots att vi typ gjorde samma saker, alltså WE och rätt mycket galopp åså (han hade skitrolig galopp, haha xD) ;) det enda dåliga var väl sidepassen, men det var helt mitt fel och det blev iaf bättre! :) så sen efteråt va både jag och essi nöjda, och hon tyckte faktiskt att han såg riktigt fin ut sa hon, så det va kul å höra! :) Jaja nog om det! Sen sadlade vi av osv och sen kom mamma å hämtade mej å så åkte vi hem! Å eftersom vi hade studiedag dagen efter såhade jag tänkt va uppe lite senare än vanligt, men det slutade med att jag slocknade i soffan vid typ tio för jag va så jäkla trött, haha x)
finaste hoffman! haha riktigt trött var han där :)
hahaha lagom snygg bild på mej........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback