Dag fyra på Gran canaria!

Sen dagen efter var den dagen då vi skulle hyra bil och åka ut på utflykt. Kan säga att det blev en ganska händelserik dag, haha! x)
Men det började med att vi väcktes av väcktes av väckarklockan kl 8 (fast jag snoozade till 9 hehe..) och så åt vi frukost, gjorde matsäck osv. Sen åkte Tinna och pappa och hämtade vår hyrbil (som visade sej vara typ universums sämsta bil), och sen vid typ lite över tio så åkte vi iväg mot Maspalomas där dom hade marknad idag som vi ville kika lite på. Så när vi kom dit gick vi där först typ en halvtimme, men eftersom den var så sjukt stor så hann vi knappt kolla alls mycket, så sen gick vi till mamma&pappa å frågade ifall vi kunde stanna typ en kvart till, och det kunde vi. Så då gick jag och skulle köpa en väska jag kollat på i ett stånd, men när jag kom dit ångrade jag mej, snål som jag är.. ;)
Så köpte faktiskt ingenting där, men hittade ju massa andra fina saker under resten av dagarna, så det gjorde inte så mycket!
Jaja, sen hoppade vi iallafall in i bilen, som redan där börjat krångla och inte ville gå igång förrens efter typ 5 min -.-
Men jaja, sen bar det iväg upp mot bergen, dit vi planerat å vandra dårå.
Fast för det första körde vi fel ett par gånger, och sen när vi väl slingrat oss uppför det stoora berget till dit vi skulle vandra, visade det sej vara skitdåligt väder där med dimma, regn och kyla, så då bestämde vi oss för att inte gå där, utan åka ner till en ravin längre ner istället.
Så efter vi ätit vår matsäck i bilen, så drog vi ner då till "ravinen"/dalen som låg typ 30 min bort. Men resan dit var inte helt problemfri, eftersom när vi var typ mitt uppe på berget å skulle vända för vi hade kört fel, just då stannade cp-bilen!! :@ så det slutade med att vi fick putta bilen nerför en lång backe så pappa kunde backstarta. Haha men jaja, tillslut kom vi iallafall fram, och vi började med att gå en liten runda i den MKT speciella byn, där folk helt seriöst bodde i grottor typ, haha! De hade alltså sina hus inbyggda i bergen! Sen hade dom massa små hålor till sina höns, hundar å andra smådjur, rätt hemskt egentligen.. Men dom hade iaf en söt lite butik där vi köpte närproducerad honung och egengjorda honungspastiller, typ!
Å sen gick vi vidare upp för berget där dom hade typ värsta hund-kolonin i massa hålor i berget, där det stod typ 20-30 hundar fastkedjade, stackarna!
Aja, sen gick vi ner igen. Å sen tog vi bilen bort några km, där det låg en asmysig "grottrestaurang", där vi sen stannade och åt tapas och efterrätt! (den var godast ;))
Å efter vi suttit en stund där i nån timma så åkte vi slutligen mot puerto rico, där vi precis som för två år sen, gick på strandpromenaden bort till Amadores-stranden, och sen på tillbakavägen stannade vi i "bergs-baren" och köpte jättegod glass (dubbelglass som ni ser på bilden, haha!) :) Å sen gick vi tillbaka till Puerto rico, och så handlade vi lite på det svindyra Spar'et som ligger där, och efter det åkte vi hem!
Å sen hade klockan hunnit bli typ halv nio innan vi kom hem, så det var mörkt men stjärnklart, så då gick jag upp till poolen och satte mej där på en solstol som vette ut mot havet, och sen satt jag där i typ över en timme och lyssnade på musik, funderade över livet och kollade på stjärnorna.. :) (försökte även kolla lite på de snygga norska killarna som var bredvid men det misslyckades lite då dom typ gått in eller nåt haha)
Å sen efter då nån timma gick jag tillbaka till lägenheten och sen åt vi typ kvällsmat och sen satt jag ute på verandan som vanligt och läste oså tills jag gick och la mej :)

okej otrooligt små bilder, men lägg märke till "hundhålorna", grottrestaurangen och grott-husen, haha, om ni kan se nåt dvs ;)