never live in the past but always learn from it.

Och idag har vart en bra dag den med, särskilt här hemma! :) Men skoldagen var la helt okej den med, var bara lite sur typ i början.. Men aja var iaf sjukt gött att vi fick sluta en timme tidigare idag! ;D Dock missade vi bara handledartiden, men ändå!
Dom andra lektionerna var iaf okej, började med engelska då vi såg klart på filmen, var ett rätt bra slut på den förutom att man inte fattade en del saker åsådär, men ah rätt bra ändå!
Å sen blev det typ kaos den typ sista kvarten, då vi det blev typ VÄRSTA disskussionen/bråket mellan vikarien (som vi dock haft rätt många ggr) och Kevin och Filipparna haha, eftersom dom tyckte att man fick säga neger, och dom tyckte att alla "araber/turkar" (dom visste inte skillnaden riktigt x'd) och bögar inte borde få finnas typ, och ja, då fattar ni ju hur arg läraren blev.. xd haha så då hade dom värsta ord-fighten mot varann och ah, var sjukt underhållande att titta på iaf xd
Haha jaja, sen efter det hade vi så sjuuuukt trist kemi så det inte var sant.. blä!
Aja, efter det hade vi iaf svenska och då fick faktiskt Karin igång filmen på typ 10 min (med David&Björns hjälp dock), tillskillnad från förra gången! xD haha, och denna gången var la ungefär som förra gången bara att det hände lite mer saker, dom var på rättegången och blev dömda till döden, typ.. (dock är det ju rätt otroligt att hon dör iochmed att hon är huvudpersonen..) men ändå rätt okej har den vart hittills tycker jag!
Och sen efter svenskan så hade vi so, då vi gick igenom lite mer om andra världsskrigets, typ slutet osådär, och sen i slutet "förhördes" vi typ med, hahah jag å elsa samarbetade såklart, även om man inte fick det (badass) fast ändå hade vi typ tre fel insåg vi sen xd sämst haha!
 
Och sen när den var slut så var det lunch, och sen hade vi en sjukt go lunchrast som tillbringades med dom bästa i sofforna då vi satt och tryckte i oss godis- och chipsrester från i fredags och diskuterade livligt spelet Slenderman (haha emma&frida p blev assura på elsa för hon tyckte det verkade mesigt medans dom tydligen tyckte det var HUR läskigt som helst xd) haha. 
Och sen hade vi då vår sista lektion, som var matte dårå, men den gick snabbt då den bara var en halvtimme, och sen vid ett slutade vi dårå :D
Så då var det redigt gött att bara ta bussen hem och sen var man hemma vid typ två! :) Dock fick jag gå från backasand, men det var bara gött att komma ut lite, + att jag träffade min moster på vägen så då kunde jag stanna och prata med henne, alltid lika trevligt! :D
Aja, sen när jag kom hem så chillade jag först en stund, och sen gjorde jag jordgubb/blåbärssmoothie! :D å sen satte jag mej typ en kvart vid teven, fast sen tröttnade jag så då tog jag på mej massa kläder och gick ut! Å så tog jag sparken och drog ut på en liten tur till hästarna, för det va ett tag sen nu :) å dom va lika glada som vanligt haha, särskilt när jag gav dom lite hö ;P Sen efter jag (försökt) hälsa lite på Thelma så drog jag mej hemåt igen i solen, så jäkla fint&härligt! :D
Å sen när jag kom hem så kollade jag på halv åtta hos mej och repris på farmen, och sen vid fem var jag så sugen på att gå ut i det fina vädret igen så då gick jag en liten runda! Så hiimla fint var det, solen var precis påväg ner så tog typ maassa bilder ;) Å så gött att powerwalka lite ;D
Hehe, och sen var jag rejält hungrig när jag kom in igen så då tog jag gårdagens rester av middagen och gjorde lite tzatziki till det, och satte mej en stund framför teven, tills mamma kom hem! 
Å då hjälpte jag henne att sätta in maten å sätta upp vårgardninerna, och sen gick jag upp och satte mej här, och nu har jag sett på farmen och familjen annorlunda som vanligt :D
Fan blev låångt inlägg igen -.- Aja nu måste jag verkligen sluta, vill inte sitta vid datan hela bövla kvällen så vi hörs nog imån igen! Puss på er! :*
såhär såg det ut när jag började gå.. ;)
..sen såhär..
 
och sen blev det såhär..
 
och sen såhär..
..och sist såhär! :D
haha, intressant att följa solens gång va?! xD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback