Igår - riktigt bra lördag med en något fartfylld ridtur med Ella och hemmamys! ;)

Hejsan allihopa! :D
Haha ja som ni såg så hann jag bara med att skriva om fredagen igår, bara för jag skrev så enoooormt mycket.. -.- Men nu tänkte ´jag iaf försöka hinna med att skriva om helgen! :)
Och denna helgen har vart riktigt bra måste jag säga, trots att jag bara varit hemmavid hela tiden (förutom i fredags då) :))
 
Men igår gjorde jag iaf lite roliga saker!
Började dagen med att sova till typ elva hehe, bara för jag var så sjuukt trött efter dagen innan..! Så det va väldigt najs! ;) Men sen masade jag mej upp iaf, och sen gick jag ner och gjorde lyxfrukost med gröt med hallon, blåbär och honung, rostad macka och juice :D
Å sen när jag satt där och åt så smsade Ella, och eftersom vi dagen innan hade bestämt att vi skulle rida i helgen så bestämde vi att vi skulle göra det idag (som var igår hah) dårå!
Så då hade jag en timma på mej att typ ta det lugnt, diska, byta om osv, och sen vid lite innan halv två så joggade jag bort till Ella genom snön ;)
 
Och sen mötte vi varann likt i en kärleksfilm (vår klassiska xD) hahaha, och sen gick vi ner till stallet, hämtade grimmorna och hämtade varsin häst i respektive hage och tog in dom ;)
Å sen gjorde vi iordning dom och babblade på som vanligt, var ju typ 3 veckor sen sist (fattar dock inte hur det kan gå så bövla snabbt?!) så hade ju myycket och prata om igen ;))
Å sen när vi var färdiga så hoppade vi upp och skulle ge oss iväg, fast sen upptäckte ju jag att Vidur hade enorma snö"kakor" på hovarna (DÅ upptäckte jag det, smaart!) så då fick Ella hoppa av och hämta hammaren, men SEN kunde vi iaf ge oss av! ;) Och märkte redan när vi började skritta att Vidur var pigg men oxå vääldigt fjantig och stissig, blev typ rädd för minsta rörelse osv. 
Menmen, det gick iaf bra (i början åtminstone haha), och vi skrittade ner mot Stenabacken, en runda som vi brukar ta rätt ofta :) Å det va lika mysigt som vanligt, satt och pratade&pratade&pratade haha ;)
Å sen när vi kom ut på grusvägen upp mot Äng, så märkte vi att hästarna var otroligt pigga, så då tänkte vi trava uppför en backe. Å jag tänkte inte mer på det utan skänklade på Vidur lite glatt.. som därefter stack iväg, först i sjukt snabb tölt och sen iväg i full galopp hahahha xd asså jag dog typ, han har ALDRIG vart så pigg förut, asså det var nästan så jag inte kunde hålla honom.. hahaha så jag tänkte att han fått nåt fnatt och typ tänkte skena, men sen kunde jag ändå sakta av och invänta Ella och Maiken, som kom fräsandes i full galopp dom med, för Maiken hade ju såklart blivit AStaggad när Vidur stack iväg, så när dom kom fram till oss var hon helt uppe i varv och gick och trippade och var helt uppblåst typ, haha xD så det va faktiskt lite kul att dom va så pigga, dock lite läskigt eftersom det var snorhalt på vägen, så det var ju en väldans tur att vi fick stopp på dom!!
Nåväl, efter vi tatt en sista trav uppför en backe så blev iaf otränade lilla Vidur helt slut, så sen skrittade vi resten av vägen hem ;)
Dock blev det lite kaos när vi gick förbi ett hus där en tjej stod och sopade på trappen, för det tyckte ju Vidur va DÖLÄSKIGT och hoppade i luften och började först kuta och sen snedda över vägen, så vi tillslut bara var nån decimeter från ett skitbrant stup/dike.. Så det var lite läskigt faktiskt :S Menmen, var ändå på nåt vis lite beredd på det för jag känt att han vart lite spänd osv.
Men sen gick det bra hem igen iaf! :) Å sen tog vi in dom i stallet och sadlade av osådär, och sen stod vi en stund och pratade, å sen tog vi ut hästarna i hagen igen och sen stod vi ännu en stund och pratade och planerade party osv, innan det var dags för mej å dra mej hemåt ;)
Så sen sa vi hejdå och sen gick jag hem!
Å där typ duschade jag och dammsög mitt rum, och sen åt vi mat. Å sen vet jag inte vad jag gjorde fram till åtta? Typ satt vid datan eller nåt :) 
Å sen var det ju melodifestivalen, och sen såg jag&pappa en rätt bra film resten av kvällen som gick på fyran, hette Flickvänner från förr eller nåt :P
Å sen la jag mej vid ettiden nångång! :) 
gammal söt bild, saknar den andra pållen enormt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback