Igår - rätt go skoldag med skidning även denna dag!

Tjena allihopa! :)) Skulle somvanligt publicerat detta igårkväll men mitt i allt stängde pappa av internet -.- Så lägger upp det nu så skriver jag om dagen sen! 
 
Är sjukt osugen på att blogga nu, är asförbannad för det inte går att kolla på fyran för vår tv är cp, så jag inte kan se mina favoritprogram ikväll och är bara allmänt trött å arg.. men är ju lite beroende av att skriva såattsäga (haha okej jag vet det är inte bra!!) så får la skriva lite om dagen dårå ;) (haha kommer inte bli lite, det vet ni ju xd)
 
Började iaf dagen med teknik! Haha innan typ HATADE jag teknik men nu älskar jag det typ?! xD hahah nämen tycker vi gör ett rätt roligt projekt nu och det är askul när man kommer på en idé, testar den och ser att den funkar! T.ex idag kom vi på massa smarta bra lösningar så tycker vi kom riktigt långt idag på vår lilla berg-ochdalbana ;D dock stod jag typ heela lektionen och försökte göra en smart vagn med hjul och sådär, men sen blev den faktiskt rätt bra! ;D hehe så det va rätt skoj, + att det va väldigt flummigt haha ;) 
Nåväl, efter det hade vi en halvtimmes rast typ, så då passade jag&elsa på att smita bort till Ica och köpa choklad, bara för vi visste att vi skulle va hur sugna som helst på det sen efter maten, haha xd
aja sen efter det hade vi ännu flummigare (ni har fattat att det är mitt favoritord typ va?! xD) eget arbete, då vi endast satt somvanligt inne i grupprummet och babblade, skrattade, tog bilder (jag tog massa fjortisbilder med frida p's mobil bl.a ;)) diskuterade saker rätt högljutt osv, så blev inte så mycket gjort på den lektionen, typ ett mattetal haha x)
Aja, sen efter det var det spanska.. Men den var la helt okej, satt hela lektionen vid datorerna och svarade på massa svåra frågor om Argentina som man inte fattade typ, men aja rätt chill ändå! :P
Å sen hade vi lunch, och sen go rast i sofforna som vanligt, och sen så hade vi inställd engelska :D weeohoo, alltid lika gött haha ;) Så då satte vi oss i mediateket och typ började kolla lite på Modern family, men sen skulle Gunilla stänga så då gick vi ner till idrotten (påvägen dit var elsa och jag tvungna att ställa oss i solen mot en vägg bara för det va sånt himla fint väder och så VARMT!! Vår typ ju?! :D) och sen hade vi lite kul i omklädningsrummet somvanligt haha och sen hade vi idrott dårå!
Å den var rättså jäkla kass alltså.. eller ja, först hade vi typ uppvärmning, och sen körde vi kon-fotboll eller vafan det nu heter, och det är inget fel på själva spelet eller så, men iochmed att vi spelade tjejerna mot tjejerna så satt ju killarna och kollade på, och såklart kom det massa små "trevliga" kommentarer från dom mot typ en del tjejer.. kanske ingte just mej men mot några andra, och det blir liksom inte kul överhuvudtaget när dom sitter och är så jäkla dryga.. Men ah, och sen skulle vi ta fram massa redskap och sånt, men elsa hade mått illa rätt länge, och sen mådde hon typ skitilla så då hängde jag&emma med henne till omklädningsrummet haha, och sen satt vi där resten av lektionen och typ pratade massa och så och försökte få elsa på bättre tankar å inte typ spy.. ;) aja, sen va kanske inte Karel så glad när vi kom tillbaka men jaja ;) 
Sen när vi slutat gick vi upp till skolan igen, och sen hade vi svenska med lila tanten hahhaha xd och asså VARJE gång vi har henne blir det typ kaos bara för hon är så otroligt himla konstig haha, så först bråkade hon ett tag med killarna, och sen såg vi klart på filmen (var det absolut sämsta slutet jag nånsin sett, blev chockad när det tog slut helt plötsligt för jag va helt säker på att den skulle fortsätta hahah), och sen hade vi en stund kvar på lektionen som bara var kaos hahha xd alla skrek typ i munnen på varann, lila tanten försökte hitta ett bra klipp om andra världskriget på youtube men det slutade med att hon satte på en abba-låt HAHAHA (som bara jag sjöng till?! x'D) och sen blev det lite fighter mellan henne och kevin och ah.. herregud xd haha men hon är rätt underbar trots allt, och jag är ju hennes absoluta favorit som hon sagt ett flertal gånger.. x'd omg.. 
haha! Nåväl, sen var det trots allt rätt skönt när vi slutade och kunde åka hem!
 
Å sen fick jag dock gå hem från backasand igen (fick iofs skjuts en liten bit), men då var jag ändå hemma innan fyra, och då typ pratade jag med mamma, åt en ica-paj och såg lite på tv, men sen gjorde jag precis som igår, tog på mej skidkläderna, pjäxorna osv och sen åkte jag till samma spår som igår, bara att jag tog en liten genväg dit över åkern ;) Men sen så åkte jag där då än en gång, var dock inte riktigt lika härligt som igår eftersom det va typ flera plusgrader idag så det va rätt isigt och sjuuukt bakhalt, kunde knappt ta mej upp för backarna.. :s så jag åkte bara typ 2½ varv denna gången, dock var jag där typ lika länge som dagen innan bara för jag tog massa pauser vid hästarna och tog även denna gången typ 1000 kort.. ;) Hehe, men även om det inte va lika kul som igår så var det iaf lika fint! :P
Menmen, sen då vid typ sex så drog jag mej hemåt, med ett stopp för att prata med min morbror haha, han berättade att han varit sjuk hela dagen men att han "muntrat upp sej med att slakta ett par lamm", haha fyy då tyckte jag riktigt illa om honom!!! :((
Haha jaja, sen när jag kom hem så var det snabba puckar att fixa grejer och sånt innan mammas små vänninor kom vid halv sju..  Nämen jag typ gjorde det lite fint och tände ljus och sånt där så det såg lite trevligt ut ;) Men sen när alla kom så smet jag upp till övervåningen medans dom satt där nere och babblade och kacklade som himla höns så man knappt hörde vad man tänkte.. haha ;) sen var jag SÅKLART tvungen att gå ner till dom när dom skulle tacka för bullarna (även dom överdrev haha fast dom ville nog bara va snälla) och fråga vad jag hade i osv.. haha suck. Jaja det va ju kul att dom blev lite uppskattade ändå! ;) 
Men jaja, och sen satt jag resten av kvällen och gjorde matten och satt vid datan för då vår cp-tv vägrade fungera.. :/ Men annars en mkt bra dag! :)
 
tog som sagt rätt många bilder denhär gången med.. men va så fint ju!!
:)
 
 
och så en bild på hur jag såg ut igår, hahahah fulaste bilden men hade bara en.. ;)
på hemvägen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback