asgo tisdag med rolig skoldag och underbar eftermiddag :D

Tjohej alla! :D hoppas ni har haft en bra tisdag! Min har vart riktigt awesome faktiskt :D har haft en rolig dag i skolan och en gryyym eftermiddag så det har vart tippentoppen :D
Kan ju berätta lite om skoldagen till att börja med! :)
Å den började lite småotrevligt, med svenska nationella muntliga.. dock var det inte alls så farligt, trodde jag fått värsta skitgruppen och att det skulle va aspinsamt&jobbigt, men det va faktiskt en grym grupp där alla liksom lyssnade på alla och visst man kanske va lite nervös i början (jag fick såklart börja -.-) men sen gick det över för vi alla blev så engagerade, haha.. Men jag fick ett rätt enkelt ämne med, tatueringar. Man skulle liksom först läsa igenom en text, sen skriva vad man tyckte om den och svara på frågor om den, och sen förbereda lite på en halvtimme. 
Sen satte man då igång diskussionen, och tyckte somsagt det gick bra! Folk hade bra argument och det kändes som alla fick säga nånting, och det blev aldrig pinsam tystnad utan diskussionerna höll i sej från början till slut (haha alla gick typ över tiden med x)) Det jag dock missade (tror jag?) var att sammanfatta vad vi diskuterat, men försökte fånga upp det lite snyggt efteråt så får la se om hon går på den hahah xd Men hoppas jag får okej på det iaf, kommer inte få A direkt men tror INTE det gick lika dåligt som på engelskan..!
Nåväl nog om det! ;)
 
Sen då när vi var färdiga efter typ 1½ timme, så gick vi till so'n där vi hade typ 20 min kvar. Å då typ pratade bara Andreas (studenten då) om förintelsen och sen såg vi ett rätt brutalt filmklipp om det från nån film.. Blä. 
Jaja det var la det, och sen när vi haft det så hade vi ju då slöjd, vilket var betydligt trevligare! ;) Haha var en asgo lektion med massa flum och rätt go musik (trots att det va lucas spellistor.. ;)) och sen hann jag med mer än förra gången iaf! Så hoppas verkligen jag blir färdig med dom tills vi byter om en månad! För det är trots allt rätt kul att typ sy och sådär, haha det är lite rogivande på nåt vis! xD haha men ah, sen gick dom två timmarna aaassnabbt oxå så det va gött! :D
Å sen då hade vi långrast som var ungefär som vanligt, satt i sofforna vid biljardbordet och Elsa och jag satt och hånade alla och satt och dog lite av skratt åt jagvetintevad och sen bråkade vi ju lite halvt med killarna som vanligt, och sen blev jag även sjukligt arg på Linnea för hon facerapeade mej och skrev Älskar dej <3 till en kille i vår förra klass.. som tur är är han snäll och jag kunde säga att det va Linnea som skrivit det, fick dock lite panik först då det inte gick att ta bort från min telefon :@
haha jaja.. Sen efter en timme hade vi då mat&bak :D och denna gången skulle vi göra soppa, frallor och morotsmuffins och det va lika underbart som vanligt, bara lite bättre då vi va typ sju pers då 8orna fortfarande är borta (Y) :D så då kunde man va extra flummiga haha, och sen som grädde på moset så blev det typ såhäääär gott!! Soppan blev god (förutom rotsellerin, blää), frallorna som Lollo gjort blev underbara och mina morotsmuffins blev la rätt goda dom med ;) Så det blev awesome även denna gången ;D Å sen fick vi kuta till bussen as usual, och sen hade elsa&jag en fruktansvärt rolig resa hem, i båda bussarna hahaha xD herregud blev helt galna?! hahaha. 
 
Jaja men sen fick jag iaf uppskjuts, sjuukt gött! Och sen har jag vart sugen flera dar attt åka skidor i ett spår som ligger nedanför min moster&morbror, så när jag kom hem fixade jag bara lite saker, och sen drog jag på mej skidkläderna, spände fast skidorna på sparken och åkte bort till min moster&morbror där jag sen startade! :D och redan där var det helt underbart, solen sken och det var precis lagom kallt, det första jag gjorde var att åka ner för en lång nerförsbacke och domma spåren kändes faktiskt rätt mkt bättre än dom andra! Men ah, var ashärligt iaf :D så sen åkte jag flera varv där, typ 5-6 (den kanske bara va typ 800 m runt) och sen stannade jag till då&då vid hästarna för dom va så otroligt nyfikna på mina skidor haha, och sen för att vinka till Tyra som man såg i fönstret i deras hus över vägen, och sen när solen började gå ner stannade jag seriöst typ 50 ggr för att ta bilder hahaha, asså det va bland det finaste jag sett! Haha går knappt att förklara (å tyvärr är mobilkameran rätt kass), men va sjukligt fint att bara åka omkring där och se på solnedgången iaf! 
Å sen efter då typ 5-6 varv så hade det gått över en timme, och solen hade gått ner för längesen, så efter jag pratat en stund med min morbror så åkte jag hemåt igen! Men åh är så glad att jag gjorde det för det kommer jag minnas länge asså! Får nog bli en repris på det imån igen tror jag ;)
Haha jaja! Sen åkte jag då hem, åså satte jag in lasagne i ugnen och gjorde sallad åsådär, och sen gjorde jag lite matte och sen satte jag mej vid farmen och åt! Å sen dess har jag typ bara sett på ett lite roligt nytt historieprogram som handlade om Habo haha, så man kände igen sej på flera platser, bl.a där vi var på nattkampen haha, så det va lite kul ;) 
Men shiit nu måste jag seriöst sluta.. blev PISSlångt igen, SORRYYYYYY :(((( Haha ok men nu måste jag sova typ, kommer aldrig hinna lägga upp säleninläggen.. :( Jaja får se hur det blir, ha det bra så hörs vi imån igen! Puss :*
 
Några av de typ 5000 bilderna jag tog.. ;) får komma mer en annan dag! 
dom fick sitta ihop.. ;) men fint va?! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback