norge #3

Och sen nästa dag tror jag var dagen då vi åkte till en blomodling eller vad man ska säga, där pernilla köpte blommor för typ 700 spänn hahah, där hade åtminstone jag och sunniva kul ;D och sen så åkte vi till en liten strand där hannes ville fånga krabbor, men där blåste det alldeles för mycket så då åkte vi först en sväng till getterna och kollade dom åså, och sen åkte vi hem och planterade alla blommor! :)
Och sen tror jag vi inte gjorde så mycket mer den dagen. Å sen nästa dag kommer jag ihåg att jag vaknade upp och mådde PISS. Asså kunde knappt gå upp ur sängen för jag hade spränghuvudvärk, ont i halsen och typ mådde illa. Men var ju tvungen att gå upp ändå, och sen efter ett par timmar så cyklade jag (var nog den mest plågsamma cykelturen i mitt liv ;/) och Hannes bort till hans kompis som har föl, så då kollade vi på dom när pernilla kommit, och sen åkte vi hem och då mådde jag så sjukt dåligt att det kändes som om jag skulle svimma typ, så då gick jag upp på mitt rum och sov sen i typ 3 h.. Och sen mådde jag (typ) prima igen! ;D haha så det var rätt najs ;) Och sen kom barnen hem från sina kompisar, och då var vi ute i ett par timmar tror jag. Å sen nästa dag så fick jag en helt ledig dag, som jag tillbringade i den närmsta stora staden som heter Molde! Så jag tog då bussen dit (var en jävla massa krångel åså tog det typ 1½ timma -.-) och sen hade jag en riktig shoppingdag där, först på ett jättestort köpcentrum där jag hängde på cubus i typ två timmar haha och sen fanns det ju h&m och såna svenska affärer oxå, och hittade massa fint där faktiskt! :D åså satt jag och fikade och sen gick jag ner till stan (var typ några km..) och där gick jag i lite mera butiker (hittade bl.a en ascool pysselbutik, typ panduro) och tillslut efter att ha gått i flera timmar kändes det som så slog jag mej ner på ett café där jag åt SVINdyr glass, hehe ;) 
Och sen tog jag bussen hem (höll dock på att åka rakt åt tjottahejti på hemvägen då jag typ hoppade på fel buss och fick råpanik haha, skulle liksom vart lagom kul att komma fel när man är i ett helt annat land, men det fixade sej som tur var.. kostade dock massa extra ;/) Men nåväl, var en kul dag! :D Inge å halvor kom även hem den kvällen från bergen! 
Å sen dagen därpå tror jag vi mest var hemma, tror jag rensade lite ogräs och höll på lite i trädgården, åså busade vi väl ute i trädgården och dansade (oxå en MKT populär grej som dom krävde av mej.. typ dagligen. Att typ snurra dom och lyfta i deras armar så dom "flög", och även rida rygg ville dom.. alltför ofta..) och sen bakade jag även en kaka eftersom dom skulle få massa gäster på kvällen, och så städade vi huset och lite sådär. Och sen då på kvällen så kom gästerna och då hade vi det trevligt ute i trädgården och åt god mat och så :) kände ju dock ingen av dom, så smet rätt snart in till huset och typ upp till tv'n där barnen var ;) 
Och sen på fredagen så kom Lais dit, en tjej som brukar vara hos dom typ varannan helg. Hon var typ 12 och älskade hästar, så det blev att vi stack till en gård i närheten där vi fick låna ett par hästar och fick rida lite. Var ju kul å rida åså men red typ askort å det regnade och hästen var ganska opålitlig och bockade å lite så, och Lais var väl inte min cup of tea direkt, HAHA. Nämen kanske berodde på åldersskillnaden eller att vi inte kände varann eller så och att vi bara blev liksom "ihop-parade" eller vad man ska säga, men jag gillade verkligen inte den tjejen.. Visst vi kunde prata åså men hon var så fruktansvärt jobbig och självisk och besserwissig och pratade dessutom jobbig norska så fattade typ hälften av vad hon sa xd Dessutom skulle hon stanna HELA helgen, vilket jag absolut inte fattat, så var inte JÄTTEglad den kvällen, hehe.. Menmen, stängde typ in oss på våra rum sen resten av kvällen med varsin dator så behövde inte va så social ändå ;)
Och sen dagen efter så höll jag mej typ mest för mej själv för barnen var hos kompisar, så då kunde jag ligga ute i nån timma och bara läsa och SOLA!! Var typ jordens bästa väder då med typ 25 grader och sol (mkt ovanligt där kan jag säga!) så var asgött! Fast sen var jag typ mest med barnen och var väl ute rätt mycket å hjälpte pernilla med lite saker åså :) 
haha, här ser ni bla min tripp till molde, jag när jag fick mitt älskade godis, fölen, en ihoprullad liten bebis (HAHA snäll jag var mot barnen!!) åså jag i gungan och så vår tripp till stranden! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback