Ridningen med emilia :))

Sen då när jag hoppade av bussen så började jag ju då gå hemåt mot emilia, och jag hann kanske typ en halv kilometer, och sen kom frida med moppen och undrade ifall jag ville ha skjuts, och det ville jag ju, trots att jag höll halvt på å dö förra gången haha xd Men denna gången hade hon tack och lov en extrahjälm med ;P 
Haha å sen hann vi snacka lite skit på vägen med x) Men ah, och sen sa vi hejdå och så gick jag sista lilla biten till emilia, och sen när jag kom till henne så stod vi först och pratade en lång stund, och sen fick jag tacos, och sen satte vi oss i soffan och pratade ännu mer och kollade lite på nätet och så, och sen vid typ halv fem eller nåt bytte vi om till ridkläder och gick bort till hagen och hämtade in pållarna! Å fick även denna gången ta connect vilket jag inte hade något emot, och sen gick vi ner till stallet, gjorde iordning hästarna lite snabbt medans vi hade lite roliga samtal med frida och hennes mamma haha x) Å ja sen när vi var färdiga drog vi iväg dårå! :)
Å denna gången tog vi prästekvarn-rundan, och det gick jättebra nästan hela vägen, förutom precis när vi skulle svänga in mot prästekvarn, då en kvinna hade ställt sin cykel vid skogsbrynet och sen ställt sej i skogen för att.. ja vafan gjorde hon där egentligen kan man undra? HAHA xD nämen hursomhelst så fick ju connect syn på kvinnan efter några sekunder och bara FLÖG upp i luften och typ RAKT på stackars appollo.. Haha, men han verkade inte trampat på honom eller så turligt nog! Men ah fick verkligen typ hjärtattack då, + att han snubblade till typ 5 ggr under hela ridturen? Haha usch blir alltid lika rädd.. :/ Men annars gick det somsagt jättebra och hästarna var pigga men ändå kontrollerbara och det blev somvanligt en mycket mysig uteritt med massa prat och galopp i uppförsbackarna vilket hästarna såklart älskade ;) Så det blev väldigt lyckat trots lite dramatik även där ;P
Men iallafall, och sen när vi kom tillbaka till stallet så ställde vi in hästarna i boxarna, tog av dom grejerna och tog på dom täcke osv, och sen packade vi lite hö och fixade vatten och lite sånt vanligt, och sen när vi var färdiga så gick vi upp till huset igen där vi sen snackade ännu mer och jag bytte om osv. Å sen kom mamma vid typ sju och då åkte vi hem och sen hade jag en myskväll för mej själv eftersom mamma va på sygrej och pappa på skolan eller nåt, så åt massa god mat och kollade på tv åså :)) 
okej jag VET att man inte får sno bilder, men ingen kommer märka nåt, okej? Haha låt oss ha det som en hemlighet.. ;) Nämen har ju typ inga bilder på connect, så snodde en från google som är på hans förra ägare som var näst bäst i sverige på b-ponny?! :O fatta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback