Ridningen igår - hoppning med Delicato som tyvärr gick riktigt kasst.. :/

Å där pratade jag somvanligt med dom andra osv, och sen gick jag bort till Delicato och gjorde iordning honom, eftersom jag även denna gången skulle ha honom. Å denna gången var det dessutom hoppning, och jag hade taggat typ hela dagen till det och tänkt att det skulle bli en toppenlektion, dock ska man nog inte tänka så då det är oftast då det går skit haha, vilket det tyvärr då gjorde igår.. :/ Eller alltså ja, det kunde ju gått sämre men det kunde oxå gått MYCKET bättre..! 
Aja hursomhelst så började vi med att värma upp självständigt som vanligt i alla gångarter, och sen travade och galopperade vi även över bommarna som låg på marken. Och där tycker jag han kändes rätt bra, typ pigg och ganska lyhörd osv. Så inget större fel där! 
Det var dock när vi hoppade fram (eller vad man ska säga) som problemen började. Men första gången var det väl både mitt och en annans fel då den var ivägen (okej kanske jag som skulle vart mer uppmärksam men jag gillar att skylla ifrån mej haha), så där blev det ett stopp.
Sen andra gången tror jag dock det gick bättre, men sen typ tredje gången så kom vi väldigt snett på hindret och jag var inte tilräckligt "på" honom, så där blev det tvärnit precis typ I hindret, så det blev som att vi kraschade hela hindret typ -.- 
Men sen började vi iaf köra som en liten bana med dom två hindrena på långsidan (ungefär 60 och 70 cm) och sen en snäv sväng på diagonalen och direkt upp till första hindret igen, och då gick det väl ändå lite bättre, fick nåt konstigt hopp där nångång tror jag och svängen blev väldigt konstig och vi var tvungna att bryta av till trav, men över kom vi ju, haha. Kan nog dock säga att det antagligen SÅG förjävligt ut, och dessutom sa essi att jag typ smackat på honom typ varje galoppsprång vilket jag absolut inte märkte själv?! x'D hahahah asfail och pinsamt men asså jag ville så gärna att vi skulle komma över och samtidigt ha bra fart, men antar jag var lite för inne i det att jag inte ens märkte att jag smackade som fan.. Haha så där rök min lilla glädje över den annars felfria rundan.. Bakläxa på det, kan ju inte hålla på å smacka hela jä*la tiden.. Haha nåväl, men trots att det då gick okej på sista rundan så är jag iövrigt inte ett DUGG nöjd över den lektionen då jag själv red helt uselt och det säkert skulle gått mycket bättre om jag vart mer noggrann och uppmärksam.. Menmen inget å göra åt nu, får bättra mej till nästa gång! Lite tråkigt bara då jag dom senaste gångerna vi hoppat tyckt det gått riktigt bra (beror ju dock lite på vilken häst man får oxå), och det har jag vart väldigt glad över eftersom det annars inte gått alls bra i hoppningen förut då jag är väldigt osäker och feg osv, så detta kändes lite som två steg fram ett tillbaka.. Men jaja somsagt, får hoppas det går bättre nästa gång!
 
söt är han iallafall! :)

Kommentarer
Monstret bakom din klädfåtölj säger:

Tänk om vi hade hunnit göra själva övningen mer än en gång, då hade vi ju kunnat åtgärda det som inte gick bra... -.- ;)

2013-04-06 | 08:41:20
Bloggadress: http://www.berryblighter.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback