ridningen i torsdags!

Okej hinner inte skriva färdigt om helgen, så publicerar dethär från i torsdags istället!
Så blir somvanligt rätt fail men om ni vill hänga med får ni gå tillbaka till torsdagen! ;)
 
Å sen då när jag kom dit så gjorde jag preciis som vanligt (som ni nu hört sisådär typ 156000 ggr), åt, kollade bloggar, gjorde lite läxor osv. Å sen vid halv fyra så kom emma och alva så satt och tjötade och flummade en stund med dom, och sen gick vi och bytte om osv å så gick vi ut till stallet. Å där gick jag och alva och frågade ifall vi kunde få byta hästar, eftersom det inte gick så bra förra veckan för mej med Ior (kom på att jag aldrig hann publicera det inlägget, får göra det sen), och alva lika gärna kunde byta från delicato till ior, och det fick vi då så då vart jag överlycklig haha :D Så då gick jag och gjorde iordning honom, och sen vid halv fem gick vi ut på ridbanan! 
Å sen hade vi ÄNNU ett kadrilj-ridpass, så det var bara att köra igång.. -.- Haha nämen ah, vi värmde upp somvanligt i alla gångarter och där kändes han väl helt okej. Något seg och lite stel men annars satt ställning&böjning rätt bra åså. Å sen parade vi ihop oss, och jag och alva gick ihop såklart ;) Åså började vi göra lite kadriljövniningar som förra gången ungefär, och denna gången gick det iallafall betydligt bättre än förra gången, och vi var mycket mer samspelta! ;)
Åså fortsatte vi då göra massa olika kadriljövningar, först dom vi övade på förra gången, och sen jobbade vi lite på volterna då vi skulle "rida in" i den andra volten så det blev som ett kugghjul liksom, och det gick väl helt okej. 
Å sen fick vi även galoppera vilket gick bra iallafall! :)
Å efter vi gjort det i båda varven så delade vi upp oss på en inner och en yttervolt och då travade och galopperade vi åt motsatta riktningar såsom vi övat på innan, och det gick jättebra! 
Å sen travade och skrittade vi av och då kändes han jättefin, lösgjord och så och han sänkte huvudet fint och man kände att han hade fått jobba en del ändå!
Sen satt vi av och gick in och borstade av dom, och sen på hästkunskapen pratade vi om häst vid hand :)
Å sen när vi slutat satt jag&ella kvar i cafét och flummade en stund, och sen vid typ halv kom mamma och så åkte vi hem! 
Å då hade ju tinna kommit hem :D så då babblade vi ju först i en evighet, och sen åt jag mat och sen såg vi på lite gg och sen på lite tv och sen vet jag faktiskt inte vad vi gjorde resten av kvällen? Aja nåt var det iaf haha. Nämen typ myste och pratade massa oså :)
 
bild från förra gången jag hade honom! :)

Kommentarer
emilia säger:

HAHAHA, den där jädra kadriljen! herregud.... hoppas att ni får ha en riktig lektion nästa vecka iaf :) vi ses kväll! :*

2013-04-23 | 08:11:58
Bloggadress: http://emiliamascarenhas.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback