Onsdagen - dramatisk lammförlossning, tupplur ute i solen och städning! ;)

Och detta skulle såklart publicerats igår.. -.-
 
Igår var även den en väldigt slapp men ändå go dag! Blir dock alltid så arg på mej när jag har en "hemmadag" för jag gör typ inget känns det som? Eller hinner iaf typ inget, typ sover halva dagen och sen hinner jag va ute lite och sen typ inget mer.. :/ Aja, struntsamma, igår försökte jag gå upp lite tidigare iallafall! 
Sen gjorde jag typ min vanliga frukost och sen chillade jag en bra stund och sen vid typ halv ett-tiden kom jag iallafall ut. Och då la jag mej först i solstolen på baksidan och solade och läste och så, och sen gick jag bort till lammen som vanligt, och mamma och pappa hängde med och kollade en snabbis med. Och sen när vi kikat runt i båda ladugårdarna så gick mamma och pappa, medans jag stannade kvar en stund vid lammet som inte kunde äta själv (fast det kunde det denna gången, så det blev jag väldans glad över! :D), och sen såg jag att i boxen bredvid stod det en tacka med ett lamm, men jag märkte att tackan verkade lite orolig. Och sen la hon sej ner, och sen började hon kvida lite och då fattade jag ju att hon skulle föda ett till lamm. Och redan då tyckte jag det verkade rätt konstigt då hennes andra lamm inte direkt va nyfött. Men aja, sen pressade hon då fram lammet, men när det kom ut rörde det sej inte eller så, så då ringde jag till micke som sa att jag skulle liksom ruska om det, så då kutade jag och tog på mej ett par plasthandskar, men när jag kom dit såg jag ju att det var helt dött och låg liksom lite halvt inne i tackan fortfarande. Så då tänkte jag att där kunde det ju inte ligga, så då tog jag tag i dens lilla ben och drog ut det (åh höll typ på å spy, det var kladdigt och alldeles varmt, och dött dessutom x0), och just då kom John min kusin  och hans flickvän Sofie och sa att dom hade fått ta hand om ett annat dött lamm nån timma innan som hon oxå fött då, och sa att det jag gjort va bra iallafall! Å sen tog dom ut det lilla döda lammet på backen.. stackarn! Så det blev verkligen dramatiskt, men antar det var bra ändå att jag var där just då! (och att det fanns plasthandskar, thank god för det!!) 
Nåväl, och sen efter jag pratat med John och sofie lite till så gick jag slutligen hemåt, tog en liten extra joggingtur med vilket var väldigt skönt! 
Å tjaa, sen när jag kom hem så typ åt vi tror jag eller nåt, och sen gick jag ut och la mej i solstolen på baksidan igen och skulle bara sitta där en stund men det slutade med att jag somnade och sov där nån timma, och sen vaknade jag av att det hade blivit lite kyligt och då gick jag in och la mej i soffan och fortsatte sova där haha. Å sen åkte mamma och pappa på konsert inne i stan på Spira, medans jag sov dårå, och sen när jag vaknade vid typ sju var jag tvungen att börja städa mitt rum som inte hade blivit så jättefräscht direkt höhö.. ;) Så då satte jag igång och började damma alla fönster, skrivbordet, nattduksbordet och bokhyllan och sen sorterade jag även i min "kläd-fåtölj", rätt välbehövligt det med ;) Och sen såg jag på halv åtta hos mej och sen även på Sveriges mästerkock å sen satt jag la här as usual.. ;)
haha var inte så glad efter denna dramatiska händelse, jag menar lammet va ju trots allt DÖTT! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback