lördagen - gårdsbutiksinvigningen!

Tjohej allihopa! :D har haft en sjukligt grym dag, särskilt nu på eftermiddagen/kvällen!! :D
Men somvanligt innan jag berättar om det, så tänkte jag skriva lite om helgen! :P
Å vi börjar med lördagen, som var en sjukt bra och rolig dag! 
Cyklade ju då efter jag ätit frukost osv vid typ halv elva, bort till min moster och morbror som var i gårdsbutiken och förberedde åså! :) Så där i början gjorde jag inte så mycket direkt, stod mest å pratade med Britt och sen kom även Rickard, Dessan, John & Sofie dit, vilket var sjukt kul då jag inte sett särskilt rickard å dessan sen i julas! 
Så då pratade vi lite där en stund, och sen vid elva började det droppa in folk! 
Å det kan jag säga fortsatte HELA dagen, var nog inte en sekund då det inte var nåt folk därinne, vilket var sjukt kul! Så det var fullt upp, kan dock inte säga att jag gjorde sådär fruktansvärt mycket hahah, stod först typ bara bredvid och kollade på alla människor och åt lite godis, men sen ställde Dessan och jag oss ute vid trappen och bara stod och pratade svinlänge om allt från deras irland-resa till äckliga araber i egypten och sen kom vi vidare på massa andra resor vi gjort osv haha, skitkul! Å dessan är så himla go och rolig med så var jättekul å prata med henne! Dock blev nog Micke lite sur att vi bara stod där och sa hej till alla som kom, för han ville tydligen att jag skulle gå runt med godisskålen och bjuda alla och bjuda alla på dricka osv.. ;)
Så då var jag helt enkelt tvungen å göra det haha, och sen blev det ju att man stod och pratade med alla som kom för en del kände man ju åså :) Å sen kom världens sötaste lilla Tyra med och höll show och tog över mitt jobb som godisutdelare haha, så jäkla gullig!!! Haha å sen kom även några i min ålder oxå som jag inte träffat på jättelänge, var lite kul det med! :D
 
Å tjaa sen efter nån timma där så gick jag, rickard och dessan in till stora huset och värmde på lite mat och satte oss och diskuterade allt mellan himmel och jord och hade så sjukt kul hahaha xD är så kul att båda två är lärare med så då kan man diskutera lite såna saker med haha, och så får man ju höra om lite jobbiga elever, hur mycket tårta åsånt dom egentligen får i lärarrummet osv hahaha ;D nämen det va lika trevligt som vanligt!! å sen tog vi lite efterrätt med och sen när det gått kanske 30-40 min tänkte vi att det nog var dags att gå ut till butiken och avlasta micke och britt en stund ;)

Och där var det full rulle med massa kunder som kom och gick och så kom det massa äldre personer som man kände lite halvt och dom ville ju prata jättemycket såklart ;) Men det var mest kul!! Å sen kom även ett lite äldre par från ölmstad som stannade jättelänge och då satte vi oss i köket jag, rickard, micke och melvin och sen satt jag där tillsammans med dom när dom snackade om gamla anekdoter hahaha, sjukt kul faktiskt xD 
Å sen satt man där och proppade i sej massa godis och salta pinnar och cider, och sen vips var det bara en halvtimme kvar innan vi skulle stänga vid fem! Å då kom dom sista kunderna, bl.a annat lilla tyra, marie och björn IGEN men denna gången hade dom sällskap av deras (å min brors) kompisar med deras dotter Ellen som oxå är heeelt bedårande och tyra och hon var så otroligt söta så man dog!! :'D typ tog ut alla godisar ur burken, sorterade dom, plockade ner dom igen och gång på gång ville tyra ta över helt och hållet så inte ellen skulle kunna få ta några.. HAHAHA jag och dessan höll på å dö x'D hahahha.
Nåväl, och sen efter även dom gått så rundade vi av och sen efter vi städat upp lite och pratat lite med john&sofie så stängde vi slutligen butiken och så sa vi hejdå och dom tackade mej jättemycket för jag "hjälpt till" så mycket (hahaha det enda jag gjorde va ju typ att äta godis och prata xD) och sen cyklade jag hem!!
Å sen fick jag somsagt lite panikattack för jag var så rastlös, men sen gick/sprang jag en runda och gick till lammen, och sen gick jag in och hjälpte pappa med maten och sen åt vi och sen satt vi typ bara och kollade på tv resten av kvällen! :)
 
Fick bli ett skitlångt inlägg idag, hinner inte dela upp det.. sorry!
skitdålig bild, men lite av butiken iallafall! :)
lite bättre bild.. Men skitmysig är den iallafall!!

Kommentarer
Frida ;D säger:

Nämen,Rickard????! hahahaah ;DD<33

2013-04-09 | 18:58:18
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback