Förra och förrförra veckans (bortglömda) ridlektioner!

Juust det ja!! Hehe kom p  nu att jag aldrig hann skriva om varken förra veckans ridpass eller veckan innan det, så kan ju dra om dom lite snabbt (om jag kommer ihåg nåt vill säga.. ;)) Kan dock kolla tillbaka på Alvas blogg så jag kan fuska lite och typ skiva av henne hehehe ;P
Men båda de gångerna hade jag ju Delicato dårå, och dom två passen gick verkligen asbra! Så det som vi hade för två veckor sen var ett riktigt bra och roligt ridpass, då vi faktiskt inte hade Essi utan vi hade en som heter Karin som jobbat där förut och som är jättebra och rolig! :) Och vi skulle då öva lite till till kadriljen, och vi red två och två redan på framskrittningen för vi skulle bli mer samspelta och hitta varandras tempo osv, och jag och delicato körde tillsammans med Ida och Hoffman, vilket faktiskt gick superbra!! Hade rätt lika tempon och kunde rida nära varann och samarbetade jättebra! Och sen gjorde vi några övningar då det verkligen gick helt awesome för alla haha :D så såg säkert assnyggt ut ;P
Å sen skulle vi arbeta på två mittvolter, halva gruppen innerst och det andra ytterst, och så red man åt olika håll dårå. Och där gick det helt okej, blev lite osynkade där ett tag men sen funkade det!
Och sen började vi även arbeta i galopp, vilket gick riktigt bra i början, ända tills Crut råkade snubbla på en isfläck, gå omkull och hamna typ på Alvas fot.. Så det var ju inte så kul :/ men aja efter en stund fortsatte vi iallafall, och sen tog vi det lite lugnare och gjorde lite andra övningar istället, och sen skrittade vi av. Men ett lyckat ridpass somsagt!
 
Sen då förra veckan gick det oxå väldigt bra tycker jag! :)
Började med å värma upp lite självständigt. Redan där kändes han pigg och vaken å han lyssnade superbra på mina hjälper men han höjde huvudet väldigt mycket å det var svårt att få ner honom i form osv. 
Aja, sen efter vi värmt upp då i alla gångarter så började vi göra en övning med galoppbommar, som låg på volten, en vid c, och de andra två vid långsidorna liksom. Och sen skulle man få till jämna galoppsprång mellan dom och samtidigt undvika att hästen skulle byta galopp etc. Men det gick verkligen superbra för oss där, han bytte inte galopp och mestadels av gångerna så blev det hyfsat jämna galoppsprång åså! 
Å sen gjorde vi samma sak fast en och en och även det gick bra, han gled väl ut nångång å det vart väl lite svajigt men annars tycker jag det gick riktigt bra! Och jaa, sen vet jag faktiskt inte riktigt vad vi gjorde mer på den lektionen, kanske inte hann mer? Kommer faktiskt inte riktigt ihåg (å alva var inte med heller, typiskt ;)), men ja kommer ihåg att jag var nöjd efteråt iallafall! :)
Å på teorin pratade vi om säkerhet i stallet och sådär. 
ännu en fin liten bild på delicato, för nåt år sen då jag gjorde fisknät på honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback