måndagens ridpass!

Okej, vi börjar med ridningen i alboga i måndags. :) Kan ju berätta från början ;)
Började med normal skola, hände väl inte så mycket speciellt där i think.
Men sen efter skolan tog jag bussen till stamseryd, hoppade av där och började gå hem mot emilia, som skulle komma en stund efter för hon åkte med 101an. Sen när jag gått typ 500 meter så kom Frida B (emilias granne å min förra klasskompis) med sin moppe och frågade om jag ville åka med, och det ville jag ju :) så då körde vi iväg, å så släppte hon av mej vid kvarnen, och nån minut efter bara kom emilia cyklandes :) å så gick vi hem till henne, tog en muffins, och sen så bytte vi om och gick ner till stallet. Sen gick vi och hämtade hästarna (jag valde att rida joysan denna veckan), som såklart stod allra längst ner i hagen haha, och sen gick vi ner till stallet å gjorde iordning hästarna :)
Sen red vi först ut en sväng, först mot reaby och sen till prästekvarn och sen vidare hem till alboga, där vi galopperade på fälten! Askul haha då båda ponnysarna va aastaggade haha :D Dock var joysan liite lugnare än vanligt denna gången (förra gången typ skenade hon med mej hhaha xd), eftersom hon brunstade, så nu stack hon inte bara iväg utan var iaf kontrollerbar haha! Nämen hon va superduktig! :)
Aja, sen när vi kom tillbaka så gick vi in på banan, och så bytte vi hästar så jag fick appollo. Och shit vad jag fick jobba med honom, har seriöst inte blivit så svettig på ett ridpass på ÅR! haha och hur mycket jag än försökte få honom i fin form åså, så kom det inte ens i näheten av hur fin emilia får honom! Menmen, hon har ju trots allt haft honom i tre år nu, så får skylla på det ;) Men jag får bara fortsätta kämpa!  Men såklart va han jättefin ändå, men ibland kände jag mej som en hopplös nybörjare haha.. Nåväl, sen bytte vi hästar igen, så jag fick Joyce igen, och hon var lite mer samarbetsvillig haha ;) Nä appollo vill ju göra sitt bästa, måste bara hitta de rätta knapparna.. 
Menmen, var ändå hyfsat nöjd sen när vi ridit i typ 2 (!!) timmar (haha ett riktigt träningspass!) :)
Sen gick vi in, svabbade av hästarna, och sen tog vi lite uppställningsbilder haha, bilder kommer! ;)
Och sen släppte vi ut hästarna, mockade och gjorde iordning kvällsfodringen, och sen gick vi hem till emilia :)
Å där gjorde vi mat och satte oss och kollade på typ 3 avsnitt av one three hill (sjukt bra serie detdär!), innan mamma å pappa slutligen kom å hämtade mej typ vid nio. 
:)
har inte fått bilderna vi tog i måndags än, så får bli en på fina appollo å emilia ist! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback