får-dag!

Tjohej allihopa :D 
denna dagen har helt och hållet spenderats i fårhuset haha! :) 
Nämen enda från nio till halv fem var jag där och hjälpte till! Så istället för att det tog typ 3-4 timmar som jag trodde det skulle ta, så tog det istället typ 7 timmar haha x) Men det va faktiskt rätt kul idag och jag fick dessutom pengar för det, 500 spänn wohoo :D haha sjukt värt då det enda vi gjorde i början bara va å putta lite på fåren så dom gick in i gången till vågen ;) haha fast sen blev dom fegare och fegare och vägrade gå in i gången, så tillslut fick vi ta till våld och putta och dra in dom och vända på dom när dom vände på sej och ah.. så i slutet kämpade vi faktiskt riktigt hårt! 
Men iaf så höll vi väl på i ca 2-3 timmar med det första gänget, och sen när vi släppt ut dom i hagen igen gick vi in allihopa till min moster&morbor där vi fick asgod soppa, mackor och massa fika! :D 
Sen busade jag med underbara Tyra med, som nu börjat springa och gå, helt sjukt!! Sist jag såg henne kunde hon knappt stå upp liksom..! Så vi sprang runt, lekte med den lysande bollen, läste bok, å spelade piano (haha) :D så otroligt söt är hon :')
Aja, sen efter nån timma så var vi tvungna att säga hejdå och sen hämta in andra flocken, där thelma går! :)
Så då gjorde vi det, och sen satte vi igång med det gänget ;) Och FY va jobbiga dom var!! Seriöst, vi blev helt galna på dom!! Inga förutom typ thelma (somförövrigt gått upp ca 10 kg på en månad det fettot hahaha) och typ 10 till ville gå till vågen, och det va typ helt omöjligt att få in dom, å då va vi liksom typ 5 st som försökte.. Så där blev det vääldigt mycket våld haha men det får dom skylla sej själva för, himla envisa får ;) haha som vi skrek och svor åt dom.. xd 
Aja, till slut efter typ 3 timmar va vi slutligen färdiga med dom (thank god!!), så då släppte vi ut även dom. 
Så sen efter typ en heldag där va man rätt slut.. ;) Men det va faktiskt somsagt rätt kul, eftersom vi va ett gött gäng! Det va då jag, min morbror, och så våra typ "nya" grannar som flyttat in permanent i deras sommarhus som ligger vid dammen. Å dom är riktigt schysta! Så då va det mamman&pappan, och sen 2 av deras döttrar, Cornelia och Carro, och Carros pojkvän. Å vi hade riktigt kul faktiskt, trots att vi knappt kände varann ;) Men nu blir det väl att man kär känna dom mer när dom flyttat hit "för gott" i guess ;)
Anyway, sen drog jag hemåt med moppen och sen när jag kom hem duschade jag och sen åt vi mat. Å efter det slocknade jag i soffan, helt död efter dagen hahah xd å sen sov jag en liten stund, typ 30 min, och sen vid sju kom britt å micke för å lämna pengarna, å så kom dom in på fika en stund :) 
Å sen har vi bara haft en myskväll framför tv'n med glass och chokladbollar :D
Å nu ska jag precis logga ut å sen sova för jag är dödstrött! 
Så godnatt allihopa! Hörs imån, puss :*
får, får, får överallt FÅR! seriöst dom är så många så dom typ måste stå på varann för å få plats xd

Kommentarer
Frida ;D säger:

SV: nej, DUU! :*

okej, men ändå!! idioter!.. :/ -.-
ja, och du får ha det superbra på bernads!! <33

2012-09-16 | 08:53:44
Bloggadress: http://friidaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback