Måndagen- rätt rutten dag pga migrän

Hejsvejs allihopa! :)
Hoppas ni haft en bra fredag, min har iaf vart myycket bättre än gårdagen! Men mer om det senare, tänkte då berätta lite om varje dag som gått sen sist, har ju vart noll uppdatering typ i veckan.. Sorry for that! 
Men då kör vi så jag hinner färdigt idag :P
Måndagen var en jä*ligt rutten dag.. :( Kände nämligen redan i bussen (som förövrigt var as-sen pga svår trafikolycka där en dog, vid skärstad.. :'() påväg ner till skolan att det började flimra för ögonen, och sen blev det värre&värre, och tillslut kunde jag knappt se nåt alls, och eftersom jag redan visste att det var migrän och att det inte skulle bli bättre, så gick jag ner till skolsköterskan.
Där försökte hon få i mej en ipren, men nope gick verkligen inte, det är helt OMÖJLIGT för mej att svälja tabletter ;S
Så då krossade hon istället en migräntablett och blandade med vatten, som jag sen svepte, och efter det fick jag lägga mej i vilorummet eftersom jag inte kunde komma hem på nåt vis, då mamma var på nån grej i stan just då.
Så sen låg jag i detdär rummet i typ över två timmar och mådde SKIT, men kunde trots allt halvsova lite.
Men sen när klockan blivit typ elva så tänkte jag att jag ju inte kunde ligga där hela dagen, så då masade jag mej upp till lärarrummet, sa till pappa, och sen ringde jag till min moster&morbror, i hopp om att nån var hemma där. Å det var dom, thank god!! Så då tog jag 101an till ölmstad, och där stod världens bästa&snällaste moster och väntade med bilen, och sen skjutsade hon hem mej! 
Å sen gick jag bara in till huset och la mej i tinnas säng och däckade där, och sen vips hade jag sovit typ 2½ timma, haha! x) Å efter det mådde jag BETYDLIGT bättre och hade bara pyttelite ont i huvudet! 
Så sen tror jag att jag ägnade kvällen åt rätt mkt läxor och sånt, och så lite tv på det :)
Så det slutade ändå bra, men början var ju mindre trevlig.. Aja är ju van vid att ha migrän iaf typ 2 ggr/halvåret, och brorsan tröstade mej sen när han ringde och sa att det bara är smarta personer som har migrän haha, + att dom som inte har det får ju aldrig veta hur ont det verkligen kan göra, vilket ju kan vara en negativ sak oxå..
Så då blev jag lite uppiggad hehe! ;)
haha har ingen passande bild, men ser ni btw hur ojämnt mitt hår blivit igen?!? GAAH!! MÅSTE klippa mej snarast!! Å slinga!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback