lördagen- städning av rummet, ridning och mini-konsert!

Hallå allihopa! :)
Har haft en redigt bra måndag som jag tänkte berätta om lite senare, men först tänkte jag skriva lite om helgen dårå :)
I lördags kunde jag iaf få sova ut rätt länge, och sen vid halv elva eller nåt gick jag upp, åt min vanliga gröt å sen så smsade jag ella och frågade om vi kunde rida antingen då eller på söndagen, eftersom Lena sagt att jag gärna kunde rida Vidur i helgen, å sen svarade Ella att vi kunde rida vid halv tre, så då hade jag ett par timmar på mej. Å den tiden tilbringade jag i mitt rum och sorterade lite kläder ur min ÖVERFULLA fåtölj + dammsög hela rummet osv, allt behövdes kan jag säga..! ;) 
Men jaja, sen vid halv tre ungefär åkte jag då ner till ella, och sen tog vi in hästarna. Tog dock en BRA stund å få in Vidur, han VÄGRADE nämligen bli infångad och vände röven till eller sprang iväg så fort man kom nära, lite konstigt då han aldrig vart så innan.. Men han är bara otroligt lat! Men tillsist så kom både ella och hennes pappa haha, och sen när ella hade med sej lite pellets kunde han inte stå emot frestelsen ;P
Så då tog vi in dom, gjorde iordning dom och sen gav vi oss ut på en liten runda :) 
Tog en runda som vi kallar Backen, och den är väl bara typ 3 km eller nåt, å vi tog det rätt lugnt denna gången med, travade typ bara 100 m eller så. Men det var jättemysigt å vi hann ju prata massa! :) Det enda var väl att dom såklart blev rädda för typ 1000 småsaker, typ en katt, en båt som låg uppochner, och ellas pappa när han tvättade bilen.. ouuhh så läskigt..! Haha fjantar ;)
Men iaf, sen så ryktade vi av dom, tog ut dom i hagen igen och sen stod jag&ella en stund i stallet och pratade + lyssnade på 1D's nya album (helt awesome!) samtidigt som ella mockade ;)
Å sen ringde mamma å sa att maten va klar, + att vi skulle åka till kyrkan till konserten om typ 25 min, så då sa jag hejdå till ella och sen cyklade jag hem fort som fan, slängde i mej lite tacos, sminkade mej lite å bytte om, och sen blev jag OTROLIGT NOG färdig till kl fem då dom kom :O 
Så då åkte vi till kyrkan dårå, där konserten skulle va (pappas kör + nån halvkändis sjöng), och sen fick vi vänta typ i 40 min där -.- seeegt som f*n men klarade mej tack vare min mobil och massa bloggar <3 
haha, och sen vid 18 började konserten då. Och kan ju inte säga att jag va sådär jättenärvarande direkt, eller typ lite i början, men sen satt jag typ och tänkte och dagdrömde massa och sen hade jag en liten årsresumé i mitt huvud med, märkte jag xd haha nämen tänkte tillbaka på alla roliga saker vi gjorde med konfan, alla läger, lucia, julbasaren, trysil, sommarkonfirmationen med allt vi gjorde då osv. Saknar det faktiskt grymt mycket när jag tänker tillbaka.. <3
Nåväl, så då satt jag där och typ halvsov lite resten av konserten vilket va asgött hahah x)
Å sen när den va slut åkte vi hem och då såg vi på tv och sen såg jag även på Mean girls och jersey shore, tills jag va tvungen å lägga mej, eftersom vi skulle upp tidiiigt nästa morgon.. :P 
finisen! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback