igår- stalljour, tävling och cupcakes! :)

Å sen var igår en okej söndag med, bortsett från att det var sjukt jobbigt med helgjouren + att det var svinkallt igår med ;/ 
Men iaf så ringde klockan typ vid sex igårmorse, och då var det bara å gå upp, ta på sej varma stallkläder, sminka sej lite och äta frukost, å sen vid kvart över sju ungefär åkte vi till stallet dårå, där redan några av dom som skulle tävla var där.
Å det första vi gjorde var å hälsa på vår typ "ledare",Malin, som var trevlig (fast ganska sträng haha..) :P
Å sen så gick vi upp på logen,og fram tre höbalar och sen gick vi ut till hagarna och satte ut hö'et där i små högar. 
Sen var det dags att släppa ut hästarna, så då gjorde vi det, och sen gick vi upp på logen igen, puttade ner hösilage och sen satte vi fram en ny bale, och sen började vi packa höpåsarna som skulle va till lunchen dårå. 
Så då var det bara å börja packa ca 25 påsar varav alla är minst 3 kg.. x0 
Aja vi var ju trots allt tre så det gick ganska smidigt iaf. 
Sen började vi mocka, och sen tog det la typ 45 min innan vi gjort alla boxar. 
Å sen fixade vi vatten till hagen och sen lite andra småsaker, och sen hade klockan blivit nästan tio innan vi var färdiga för morgonen. 
Så då åkte pappa hem, medans jag stannade och kollade på tävlingarna till halv ett, då vi skulle samlas i stallet igen. 
Men jaa, det var la rätt kul å kolla på tävlingarna, SJUKT kallt dock så kunde knappt var ute 5 min innan jag frös ihjäl, så satt för det mesta inne på glasläktarn å kollade.
Å sen satt jag där då ända tills halv ett, då pappa och sen även Malin kom. Å då satte vi in deras hö i deras spiltor/boxar, och sen gick vi med havrevagnen å gav dom det i deras krubbor, och efter det släppte vi in alla hästarna! (pappa var mycket stolt över att han öppnade grinden HAHA) Och sen fick man ju fösa in dom som gick "fel" och ville sno de andras mat osv, men tycker det gick riktigt smidigt ändå! :)
Å efter det, så typ gjorde vi ca 25 höpåsar till, vilket tog sin lilla stund (och sen visade det sej att vi egentligen inte behövde göra det eftersom det var stallvärdinnans jobb -.-), och sen sopade vi lite i stallgången och sen hade klockan blivit två och då kunde vi ÄNTLIGEN åka hem :D (haha kändes som man vart där i typ 10 timmar å att klockan skulle vart typ 10 på kvällen..)
Och sen så typ bara spelade jag lite piano osv och sen bakade jag cupcakes för jag var så otroligt sugen på det! ;) Dock blev dom inte superbra, gjorde vanilj denna gången och choklad är såhääär mkt godare!! 
Men dom blev la okej ändå ;)
Å jaa, sen så satt jag väl bara lite vid datan, å duschade, satte på ansiktsmask osv, och sen såg jag på tv och spelade kort med mamma resten av kvällen! :)
Så en mysig helg var det, även om vi fick arbeta HÅRT på söndagen.. ;P
haha riktigt så här "snygga" blev inte dom jag gjorde igår.. x) haha jajaa ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback