igår- grym dag med skola, ridning med emilia och ansiktsbehandling!

(OBS varning för lång test, ni måste inte läsa hela haha)
Och igår var faktiskt en sjukt bra måndag! :D 
Hade en helt okej, rätt vanlig måndag med dom vanliga lektionerna.
Inget speciellt hände, hade lite flumm på kemin och på so'n var det sjukt kul med, det var meningen att jag och pan skulle gjort frågorna, som alla andra, men istället så satt vi och ba; men asså, alla människor på jorden kan ju inte få plats på öland? Vättern är la mindre än öland? Hahhah å så typ satt vi så å argumenterade lite, och så tog vi fram en atlas och började kolla och sen gick hela lektionen åt till att säga på alla ställen man vart på i sverige och sen i hela norden typ haha xd så blev inte så mycket arbetande på den lektionen, hehehe.. Men kul vare haha :D
Nämen det var la typ det som va lite kul, annars var det la rätt vanligt på dom andra lektionerna ;)
Jaja, sen efter sista lektionen åkte jag ju till emilia, och så gick jag från stamseryd som vanligt (ååh hatar alla backarna SÅ mycket!! haha), och sen i slutet kom emilia ifatt mej med cykeln haha och så gick vi in till henne en stund ;) Där pratade vi som vanligt och åt lite mat åså, och sen bytte vi om och gick ner till stallet. Sen tog vi in hästarna, kunde ta Joysan även denna gången, och så gjorde vi iordning dom osv, och sen red vi ut dårå :) Å redan innan vi börjat rida så hade det börjat bli mörkt, så när vi kom in i skogen (tog skogsrundan) så var det ju bäcksvart och NÅGOT läskigt haha..! Fast det gick faktiskt jättebra, emilia hade en GRYM pannlampa och vi hade på musik och pratade massa även där :) sen var det ju lite läskigt när vi skulle klättra i backarna osv, när det va så mörkt men jag litade helt på Joysan och hon var så duktig så, och vi stötte varken på nåt läskigt djur eller nån annan varelse, thank god!! ;)
Fast man blev rätt lättad sen när vi kom ut på vägen igen kan jag säga haha ;)
Och direkt när vi kom ut på vägen taggade Joyce till som f*n, och sen var hon rätt omöjlig resten av vägen hem kan jag säga x0 haha hon var så JÄDRA pigg så man var tvungen å sitta å hålla stenhårt i henne, för så fort man slappnade av lite stack hon iväg. Haha så det blev lite jobbigt, men asså ändå kul att hon är pigg liksom! Måste bara orka hålla in henne ännu mer.. 
Nåväl, sen kom vi iaf tillsist tillbaka, och då gick jag in på banan och red där typ en halvtimme eller nåt, medans emilia fixade i stallet.
Och det gick svinbra!! Joysan va hur duktig som helst och lyssnade såå bra och fick nog ner henne i form några gånger! :D Å även om jag inte gjorde några komplicerade grejer så vart jag asnöjd efteråt! Så kul å rida henne alltså! :)
Men sen var jag tyvärr tvungen å sluta, för mamma skulle komma om tio minuter, eftersom jag skulle ner på ansiktsbehandling hos ella vid halv sju. 
Så då satte jag in henne i boxen, gick upp till emilia och bytte om, å sen kom mamma vid kvart i sex ungefär och sen åkte vi hem! 
Å då bytte jag om, åt lite mackor lite snabbt och sen kutade jag ner till ella i mörkret, genom en skitig nerbajsad kohage, hehe lyckat.. Haha men sen när jag kom dit så satt då Lena (Bäverholt) där i köket tsm med ellas mamma, och sen presenterade hon alla sina ansiktsprodukter (hon säljer sånt). Å sen fick vi lägga på en ansiktsmask som Lena blandade till av nåt rosa pulver och nån vätska, och sen skulle man sitta med den i typ 25 min. Så då gick vi upp till tvn en stund, och det var otroligt besvärande att se på roliga program eftersom man var som  en sten i ansiktet och kunde inte röra en min för då sprack masken hahah xd dessutom kliade den som f*n, så det var rätt hemskt haha.. Men vääldigt skönt när vi fick ta bort den! ;)
Å sen fick vi ta på nåt dyrt ansiktsvatten, och sen fick vi ta på nån ansiktskräm och tillsist nattkräm :) å efter det kändes hyn som ny haha, nejmen asmjuk blev den! 
Så det var nog ändå värt det! Å så snällt att vi fick testa detta gratis, då ett helt sånt kit kostar ca 2000 spänn.. Så det var jättekul! Å sen sprang jag hem i mörkret och kom hem lagom till Sommarpratarna :) Så en mkt lyckad dag var det!! :D
hahah vääldigt snygg bild från kemin den dagen.. xd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback