igår- bra torsdag med bra dressyrlektion på hampus!

Igår var en riktigt bra torsdag, trots att jag fortfarande var ganska rejält förkyld.. men överlevde ju iaf ;)
Hehe men ja, började med spanska som la va okej, och efter det hade vi biologi som var typ helt normal. 
Sen hade vi då musik, och det ÄGDE denna gången :D jag&linnea satt hela lektionen och spelade elgitarr (medans dom andra bara spelade vanlig hehe), för vi hade precis fått lära oss två ackord till I love it, och det va aaaskul :D
Haha låter ju mycket coolare än akustisk gitarr och är faktiskt lättare, tycker jag! :) 
Å sen i slutet fick vi spela upp inför hela klassen, sjukt pinsamt men det gick nog rätt okej så det var inte så farligt ändå ;)
Å sen hade vi matte, och efter det lunch (där pappa fick typ rådamp på mej för jag inte åt upp allt typ?! haha en sjuk nackdel med å ha sin pappa i skolan.. xd) 
Å efter det så hade vi ju idrott, fast jag va inte med eftersom jag var förkyld, så då fick jag istället sitta på läktaren med typ 8 iphones hahah, så himla gött å sitta där och kolla andras sms (så jä*la elak xd) medans dom andra hade typ konditionsövningar.. ;D haha! x)
Å sen efter det så tog jag bussen till stallet! (för rida kan man ju göra trots att man är sjuk, eller hur? ;))
Å där åt jag, ända tills typ en grupp kommunjobbare kom å skulle ha värsta mötet på glasläktarn, så då gick jag och bytte om, kollade lite bloggar osv, och sen vid typ kvart i fyra gick jag ut till stallet och kollade vem jag skulle ha. Å alltså det va helt sjukt, för jag ba; asså jag känner verkligen att jag kommer få hampus idag, för det va riktigt längesen. Och såklart fick jag hampus haha.. Men inget fel med det! ;)
Så då gjorde jag iordning den tjuriga lilla ponnyn, och sen hade vi dressyrlektion! :)
Och jaa, tycker faktiskt det gick rätt bra! Eller iaf över förväntan! Fast vissa saker gick mycket bättre än andra, och han va t.ex ganska svår att böja och ställa på volten osv. 
Men annars gick det bra! Övade mycket på volterna och ställde inåt och utåt och även korta och länga stegen lite och tillsist körde vi samma galoppövning som typ för 3 veckor sen, när man först gör en volt i skritt, och sen kommer man i galopp. Å det gick jättebra!
Så tycker ändå det gick bra överlag, trots att han var SJUKT studsig att sitta ner på utan stigbyglar och lite stel kändes han. Sen är han inte en favorithäst heller men det är nyttigt att testa massa olika!
Men annars är jag nöjd med ridpasset somsagt! :)
Å sen så hade vi hästkunskap, och efter det fick jag va i stallet en timma till, till sju x( Och det var en jä*la plåga, det är allt jag kan säga x0 eller kanske personen jag var med snarare.. haha usch xd
Aja sen åkte jag iaf hem, duschade, åt och kollade på tv åså! :)
hahah extremt dålig bild, men hampus på en klubbtävling! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback