go torsdag med bra skoldag å hoppträning på älskling!

Helluu :D 
Äääääntligen helg :D :D sjukt skönt nu, även om det vart en bra vecka som gått sjukt snabbt.. men alltid välbehövligt med helg ju ;)
Hoppas ni haft det bra sen sist (igår haha) ;)
Jag har haft det riktigt bra så kan ju berätta lite om gårdagen + idag då :P
Igår va faktiskt en jättebra torsdag! :) Skolan var helt okej, å bättre än vad dom brukar va skulle jag nog säga! 
Hade dom vanliga lektionerna, först spanska som va helt normal, sen biologi som väl var lite seg men ändå okej, sen musik som va riktigt kul eftersom vi fick lära oss en ny låt denna gången, + att vi sjöng lite i början, vi var grymma hehe.. not xd haha jaja, men iaf, å egentligen skulle byta instrument denna gången med, men eftersom två skitar tog dom två baserna så fick inte jag ha det :@ men fick iaf testa, och det va askul å mycket lättare än gitarr! Så ska nog göra det nästa gång tror jag :) men annars satt vi typ i grupprummet och övade å övade på den nya låten (haha måste öva riktigt mkt hemma känner jag..) ;)
Anyway, sen efter det hade vi matte, och efter det lunch. Å när vi ätit klart va det bara å skynda sej ner till idrotten å byta om osv, och sen hade vi idrott, och denna dagen var det betyydligt roligare än dagen innan haha! Faktum va att det va en av dom roligaste idrottslektionerna ever haha xD för först bestämde vi (eller johansson och jag typ? haha xd) att vi skulle ha badminton å pingis, men istället blev det tennis och pingis, vilket va skitkul haha xD herregud va oseriösa vi var på tennisen, och sjukt dåliga oxå haha men kul hade vi :D haha!
Å efter det så spelade vi pingis, och jag å elsa dampade lite på dom andra som kom och tog vårt bord, så vi tog fram ett till bord utan nät och spelade på det, mycket smidigt då bollen ju inte kan gå i nätet ;P å sen dampade vi lite för dom andra störde oss hela tiden så vi kastade bollar på dom å skrek på dom HAHA xd
sen råkade jag även köra över filips iphone lite halvt med pingisbordet, hehehe... aja skyll dej själv säger jag xd
Haha nämen så den lektionen va sjukt flummig och oseriöst, men sånt gillar vi ju! ;D 
Haha, och efter den lektionen slutade vi :D å då åkte ju jag till stallet, och när jag kom dit så satt ida i min grupp där, så då fick man ju lite sällskap där innan, vilket är ovanligt ;) så vi snackade massa oså ända tills vi gick ut till stallet typ vid halv fyra.
Å sen hälsade vi på dom andra, och sen började jag göra iordning tjuris-tabris som va på ovanligt dåligt humör haha.. ;) 
Jaja, sen hade vi ju då hoppträning! Och tjaa, kan väl säga att det gick sådär, var ju inte den mest lyckade lektionen i mitt liv kanske men jaja ;) Började iaf okej, men sen när vi skulle komma en&en på den lilla "banan", som va först ett hinder på medellinjen, och sen kunde man svänga antingen åt höger eller vänster till antingen ett rättuppstående eller en oxer, och så skulle man ju ha rätt galopp osv. 
Och galoppen gick bra åså, men kände att det blev väldigt obalanserat och snett mellan hindrena osv, antagligen eftersom man måste ha så långa tyglar när man hoppar honom. Men han hoppade ju bra åså, så det gick ju bra i början! Men sen andra gången jag skulle komma så gick det bra på de två första hindren, men när vi kom till oxern som väl va ca 70-75 cm så liksom kände jag typ på mej att han skulle stanna, även om vi hade bra fart, eftersom typ 5 andra hästar hade gjort det på just det hindret och eftersom paulina åkte av och kraschade typ rakt i hindret.. så han kände antagligen av att jag va lite osäker, och så tvärstannade han framför hindret och jag flög fram på halsen.. men jag höll mej kvar iaf! ;) å sen kom jag igen, och tänkte att nu f*n ska det gå, och då gjorde det ju det ;) men kände att det var delvis mitt fel att han stannade, eftersom jag va lite osäker och dessutom skulle jag hållt tyglarna och liksom hela kroppen längre fram på manken, så jag skyller inte på min lilla älskling!
Men tja, det va ju somsagt ingen drömträning men det kunde ju gått värre iaf ;)
Aja, efteråt hade vi somvanligt hästkunskap och sen åkte jag hem och gjorde det vanliga typ :)
okej, vet att jag borde ha en bild på typ tabris här, men har ju typ NOLL bilder på honom (oklart varför) så får bli en på mej själv istället, haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback