inte så lyckad ridtur..

Hej allihopa!
igår var oxå en skön dag! dock blev ridturen inte så lyckad.. men det tar vi senare!
men innan den så hade jag en riktigt skön dag ute i solen, dock vet jag inte riktigt vad jag gjorde..typ bara satt ute i solen och läste på lite läxor och så! :)
sen gick jag även till de nyfödda lammen som föddes i lördags! :D så sjukt söta!
å sen gick jag hem och åt mat och bara slappade lite till typ :p
sen då hade jag och lena bestämt att vi skulle rida, men det blev inte så lyckat.. började med att vi skulle brodda av dom, och till att börja med satt ju broddarna så in i h-vete så vi fick ta hjälp av lenas man, men sen upptäckte vi även att nonni hade fått in en skiitlång typ tjock ståltråd under skon med :S
så då ringde lena ellas mamma, och så kom hon och hjälpte oss att få ur den! :)
men sen tog ju det typ aslång tid att brodda av dom med, så först efter en timme kunde vi komma iväg.
fast tyvärr kom vi knappt ens iväg, eftersom nonni hade blivit otrooligt sur på lena, så han bockade av henne när hon skulle hoppa upp på honom :s usch, såg rätt läskigt ut asså..
så efter han typ försökt bocka av henne två gånger så gav hon bara upp och gick med honom medans jag red istället. fast jag kände att det inte var världens bästa dag igår, jag satt typ och spände mej och det märkte vidur så när det kom en bil fjantade han med mig och sen var nonni på världens sämsta humör och stannade var 3e sekund och skulle äta och busade med lena även när hon gick bredvid.
så vi tog bara en kort tur igår, får se om det går bättre nästa gång..
menmen nog om det!
sen gick jag iaf hem och såg på ponnyakuten och sådär! :)
men förövrigt var det en mysig dag och en mycket trevlig helg!
skriver om dagen i ett annat inlägg, puss :*
haha, så söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback