midsommar :D :D

Heejsan allihopa! :D
hoppas ni haft en bra dag, trots skitvädret :( usch hatar det! 
nåväl, jag har iaf haft ännu en bra konfadag! kanske inte riktigt lika kul som förra veckan men ändå kul! :) å idag slapp vi höra prästen babbla iaf ;) men jag tänkte att om jag har tid sen så kanske jag berättar mer om det då, för nu måste jag ju börja skriva om midsommar! :)
Och jag kan bara säga, att om jag tyckte förra året var helt awesome, så var detta ÄNNU bättre! Så sjukt skoj hade vi, och vi var på ett sååånt fint ställe! Ville typ aldrig lämna det haha :(
Men vi kan ju börja från början! Vid halv fem-tiden på torsdagen kom då Elsa, Kajsa och deras föräldrar (och sixten!) och hämtade upp mej, och sen åkte vi! :) å sen hade vi en skitrolig bilresa med hög musik, massa skratt, dans (!) haha och mycket mer! 
Stannade även till först i väderstad där vi tänkte köpa bullar på ett bageri, men det var stängt, så¨då köpte vi bullar på ica istället, och åkte till en jättemysig plats vid en liten å och satt där och fikade istället! :)
sen när vi fått in sixten i bilen igen, så åkte vi vidare, och nästa stopp var hos elsas farmor i katrineholm, där dom lämnade lite grejer till henne och så gick vi på toa å så ;) å sen kom deras kusiner så då hälsade vi på dom och så.
Men sen efter ett tag så var vi tvungna att köra vidare, och sen tillslut kom vi då fram till stället där vi skulle vara! 
Och man såg genast att detta var ett skitfint ställe, med två hus som låg precis vid sjön osv :)
sen kollade vi oss omkring, och såg att det fanns brygga, bastu, kanoter, roddbåt och massa mer! :) å sen när vi gick in i huset dog jag lite för det var så fint! typ nyrenoverat alltihopa :D
å sen efter vi kollat runt lite och såklart hälsat på alla goa människor som man kände sen förra året, så fick vi vårat rum, som låg i en annan byggnad som dock inte var lika fräsch som den andra, men ändå mysig! Och vårt rum var supermysigt med tre våningssängar och egen veranda! :)
så sen packade vi väl upp lite och så, och sen var det middag! 
Å sen kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde resten av kvällen, men vi hängde väl mest vid tv'n och kollade på fotboll med alla andra och mest chillade tror jag! :)
sen har jag snott massa bilder från deras hemsida (granheds.com) för jag själv bara tog lite snabba bilder som inte blev så bra ;) men här har ni stora huset, bryggan och bastun! :)
tvrummet som dom inte möblerat på bilden, men det var en soffa i hörnet nu :)
ungefär så såg det ut nu! :)
bryggan!
det ybersnygga köket!
där vi bodde! 
vårat rum! 
finns lite mer bilder men dom kommer sen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback