gårdagen!

Sen igår var en rätt slapp dag!
Började dock med att jag fick stiga upp vid åtta eftersom jag var tvungen att ge hästarna frukost, och sen ge thelma frukost och sen mej själv frukost haha ;)
å sen vid tjugo i tio elr nåt så åkte jag, mamma och pappa till kyrkan eftersom det skulle va typ informationsgudstjänst där!
så sen satt jag, elsa, ella och allis och flummade i en timma dårå (hah) och sen var det fika och sen hade dom det lilla mötet där vi bl.a bestämde var och vilken tid vi skulle ha konfirmationen (blev i ölmstad, yes!) och så informerade dom oss om konfan och vad för aktiviteter vi skulle göra åså :)
å sen åkte vi hem!
å när vi kom hem så chillade jag väl nån timma, och sen satte jag igång att klippa gräset!
å sen efter typ 2 timmar hade jag hunnit hälften av gräsmattorna, score ;) å sen när det började regna gick jag in, och sen åt vi mat!
och sen började jag och mamma kolla på mammas favoritfilm Australia, och sen skjutsade hon mej till stallet vid kvart över fem eftersom jag skulle rida igen :P
å sen när jag kom dit blev jag vääldigt besviken, eftersom hon satt fjordbalder på mej.. ;/ haha gillar inte den hästen alltså.. å sen blev det inte bättre av att vi skulle ha hoppning, vilket han suger på haha.. :/
så hade inte direkt bra inställning från början.. och sen blev inte lektionen så mycket bättre än vad jag trott haha.. eller okej, den sög rätt hårt ärligt talat.
Dels var han lite som en tickande bomb att sitta på, och stack iväg ett par gånger för han blev "rädd" för något och började spring och bocka osv. Å sen när vi skulle hoppa gick det skit, och han bara vek undan för hindrena typ 80% av tiden. Å han är skitstark oxå och jag är skitsvag, så det va ingen bra kombination.
Så första gången vi hoppade den lilla banan gick det åt h*lvete, han vek undan för alla hinder och vägrade och ah. Sen andra gången gick det lite bättre, hoppade typ hälften av hindrena på direkten. 
Men sen när han dummat sej på sista hindret fick jag nog, så tredje gången (fick hoppa så mycket
för vi bara var fem st) så bestämde jag mej för att han inte skulle få bossa över mej, så då styrde jag rakt mot hindrena i galopp (hade kört mestadels i trav innan) och då hoppade han felfritt!
Haha konstig häst detdär.. menmen, är iaf nöjd över att vi kom över sen sista banan, och fick iaf beröm då! ;)
sen att det kanske inte såg skitsnyggt ut (han gör skitkonstiga hopp), menmen.. ;)
jaja, ett som är säkert är att jag INTE vill hoppa han igen!! men nu har jag testat iaf ;)
men anyway, sen kom pappa och hämtade mej, och sen gick jag ut med thelma och sen gick jag in och kollade lite fotboll med pappa åså! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback