Dag 5 i Norge

Dag 5 i norge var en GRYM dag då vi hann med asmycket! :D
Det började med att vi steg upp vid niotiden eller nåt, och då fixade jag frukost och så :) Sen vid typ kvart över tio åkte vi ner till Solvorn, där vi först handlade massa frukt och kakor i butiken, och sen stod vi och väntade på Tinna, som kom precis i sista sekunden innan färjan avgick. Och med färjan skulle vi då över till andra sidan, för att bl.a se den jättegamla kyrkan där. Så när vi kommit över, så gick vi uppför den LÅNGA backen upp till kyrkan, och sen köpte vi biljetter, och sen gick vi då på en guidad visning vid den gamla stavkyrkan. Det va la inte svinkul direkt, men lite intressant ändå. Men efter det så gick vi ner till det lilla cafeet som låg bredvid, och beställde våfflor, jordgubbar och hallonsaft, ASGOTT! :D 
Å sen efter en stund så gick vi ner till bilen igen, och sen åkte vi bort åt. På vägen så stannade vi vid ett jättesött litet kylskåp som stod vid vägkanten, där man kunde köpa sylt, saft, juice och bröd! Så då köpte vi bröd och rabarber/jordgubbssaft! :) Å sen så åkte vi vidare, tills vi kom till norges 2a största vattenfall, Feigefossen! Fast innan vi gick upp till det så satte vi oss nere vid fjorden och åt allt vi hade med oss; bröd, avokado, nötter, kakor, ananas, melon med mera :D å sen satt vi där en bra stund i solen och skrattade inna vi begav oss upp mot vattenfallet. Och jag trodde det inte skulle vara alls jobbigt, men FYF*N va jobbigt det var att gå upp! :O Och så gick tinna assnabbt och så var det typ 30 grader varmt, och det gick brant uppför HELA tiden, så det blev ett helt träningspass haha ;) men när man äntligen kom upp var det iaf jättefint och häftigt! :) fast vi stannade bara typ 10 min och tog lite kort och så, å sen gick vi ner igen, vilket var typ ÄNNU jobbigare än att gå upp!! Jag ramlade 2 ggr för mina ben typ var som spaghetti för det gick brant neråt hela tiden, så när vi kom ner var jag typ gråtfärdig haha :( menmen! sen gick jag och tinna iaf och satte oss på en brygga vid fjorden och doppade fötterna! :)
Å sen efter vi gått på toa så var vi tvungna att åka tillbaka för Tinna skulle börja jobba halv sex. Å sen när vi lämnat  den sönderstressade tinna, så åkte vi hemåt och då gjorde jag tomatsoppa! :)
Å sen chillade vi ett tag i solen och fikade och så, å sen vid sjutiden så åkte jag och pappa ner till hotellet, där vi fick låna 2 kajaker, som vi sedan paddlade ut på fjorden med! :) Å eftersom jag bara testat paddla pappas kajak nån gång tidigare, så var det ASvingligt i början och skitsvårt att svänga å så (man svänger ju med pedaler, typ), men sen blev det lättare! :) Å sen hade vi en fin tur på spegelblankt vatten och varmt i luften, och även om jag fick SJUKT ont i ryggem, så var det jättekul och mysigt :D
Å sen vart det snabbt hem och fräscha till sej lite, och sen åkte vi till hotellet igen, där jag sen spenderade min kväll i salongen med datorn i famnenm medans mamma och pappa gick på visning i galleriet :) Riktigt mysig kväll och ASGO dag! :D
 
så, nu blev det lite större iaf! :) fast fan.. nu försvann typ halva -.- hatar detta! å så är bilderna halva med -.- fuck! aja skitsamma, fick bli två collage från denna dagen.. 
hoppas ni ser vad bilderna föreställer iaf! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback